Za 5 rokov na slovenskom trhu ste sa stali významným hráčom na poli monitoringu a získali ste mnoho dôležitých klientov. Prečo ste sa rozhodli pre rebranding?
K zmene názvu sme smerovali už dlhší čas a hlavné dôvody sú vlastne dva. Tým prvým je posun od obyčajného mediálneho monitoringu ku komplexnej all-in-one media intelligence službe. Mimochodom, tento posun na našej strane prebieha už v posledných rokoch v podobe postupného nasadzovania jednotlivých funkcionalít.
A s tým súvisí aj druhý dôvod, ktorým je naša expanzia na zahraničné trhy. Názov Mediaboard nielen lepšie vystihuje komplexnú podstatu našej služby, ktorou už nie je len mediálny monitoring a social listening. Názov je tiež lepšie uchopiteľný pre zahraničné publikum.
Čo si predstaviť pod posunom k media intelligencii? Čo to prinesie vašim klientom?
Vnímame, že „iba“ monitoring médií už firmám a hlavne PR profesionálom nestačí. Očakávajú, že za svoje peniaze dostanú oveľa viac v podobe sofistikovanej analytiky, automatizovaných reportov, meraní a vyhodnocovaní dosahu. My sme radi o krok vpred pred tým, čo chce trh – aj preto do Mediaboardu pridávame publikačnú platformu, ktorá výrazne zefektívni a uľahčí komunikáciu s novinármi a posúva naše riešenia na ďalšiu úroveň.
Čo si pod publikačnou platformou môžeme predstaviť?
Práve publikačná platforma bude popri monitoringu médií základným pilierom našej aplikácie. Slúži hlavne na komunikáciu s novinármi a má 3 časti. Tou prvou je Newsroom, ktorý je určený na jednoduchú tvorbu a šírenie tlačových správ. Nasleduje novinárske CRM, ktoré slúžia na správu novinárskych kontaktov a na zdieľanie informácií naprieč tímom.
Môžete vďaka nemu tiež vyhľadávať novinárov špecializujúcich sa na váš odbor, alebo tých, ktorí píšu o vašej konkurencii. Poslednou časťou publikačnej platformy je e-mailing, vďaka ktorému môžete ľahko rozosielať tlačové správy, ale aj merať doručiteľnosť, open rate a odozvu. Vďaka publikačnej platforme je Mediaboard zďaleka najkomplexnejší PR nástroj na Slovensku.
Aké boli vaše začiatky na slovenskom trhu? Vnímate od roku 2018 nejakú zmenu?
Monitora priniesla na slovenský trh mnoho inovácií. Predtým monitoring médií ukazoval zmienky iba z predchádzajúceho dňa. Monitora predstavila na Slovensku koncept monitoringu v reálnom čase. Tiež sme ako prví začali monitorovať sociálne siete a predstavili pokročilú analytiku mediálneho obrazu. Tomu sa prispôsobili aj naši klienti. Vnímam, že za posledných 5 rokov majú oveľa vyššie nároky a k PR sa všeobecne pristupuje oveľa strategickejšie ako predtým.
Prečo ste sa teraz rozhodli pre expanziu do zahraničia?
Už teraz pokrývame médiá z viac ako 100 krajín sveta a medzinárodne nás využíva napríklad IKEA, Rohlík alebo Tesco. Nejde tak o to, že by sme sa jedného dňa rozhodli vziať náš produkt do sveta, ale z dlhodobej praxe máme dobrý prehľad o ďalších, najmä západných trhoch.
Vidíme na jednej strane potrebu firiem a značiek riešiť komunikáciu komplexne, merateľne zdieľať novinky s novinármi, influencermi alebo klientmi, monitorovať médiá, ale zároveň ich aj merať a správne svoju komunikáciu zacieliť. A na strane druhej absenciu nástroja, ktorý by to umožňoval. Mediaboard by mal túto medzeru vyplniť a priniesť do PR a Brand manažmentu meranie, cielenie, personalizáciu s presnosťou, akú poznáme z marketingu.
Čo táto zmena znamená pre súčasných aj nových zákazníkov?
Okrem toho, že aplikácia bude ponúkať viac služieb a možností, sa pre zákazníkov nič nemení. Najväčšia zmena pre nich aktuálne bude iné logo v aplikácii. Rozdiely sa začnú prejavovať až časom s pribúdajúcimi funkciami, ako je práve publikačná platforma.
Kto je Ľubomír Šimášek?
Ľubomír sa obchodu a primárne B2B venuje už zhruba 25 rokov. V roku 2008 mu učaroval monitoring médií a venuje sa mu už viac ako 10 rokov. V roku 2018 ho oslovila česká Monitora Media s prosbou postaviť a etablovať pobočku na slovenskom trhu, čo sa im úspešne darí už piaty rok. Okrem Monitory, ktorá sa teraz premenovala na Mediaboard, a najpokročilejšieho monitoringu médií sa so sesterskou spoločnosťou Imper snaží klientom prinášať aj ďalšie unikátne dátové riešenia pre B2B a obchod, ako sú Leady na trackovanie firemných návštev na weboch a databázu hospodárskych informácií Merk.