Kampaň poukazuje na skutočnosť, že s blízkymi máme toho spoločného oveľa viac, než len modré oči, kučeravé vlasy či medzierku medzi zubami. Napríklad náchylnosť na rozličné ochorenia, sklony k potravinovým intoleranciám, či dokonca talent na šport.
„Náš hlavný cieľ je jednoduchý - chceme pomôcť ľuďom na Slovensku, v Česku a Poľsku pochopiť, že gény ukrývajú informácie, ktoré môžu ovplyvniť naše zdravie. Niektoré zdedené gény sú jasné na prvý pohľad, avšak omnoho dôležitejšie sú tie, ktoré nie sú viditeľné. Vďaka poznaniu svojich predispozícií dokážeme pozitívne ovplyvniť svoje zdravie v mnohých oblastiach,“ priblížila kampaň nová CMO pre DNA ERA, Ewa Golińska.
Motívom kampane sa stali ľudia, pri ktorých je už na prvý pohľad jasné, že majú toho veľa spoločného. Avšak rodinní príslušníci sa na seba môžu podobať aj v neviditeľných, oveľa zásadnejších veciach. Napríklad v predispozíciách na rôzne ochorenia, športy či potravinové intolerancie. A presne tieto podobnosti dokáže zistiť DNA analýza od DNA ERA.
Dôležitou úlohou kampane bolo predstaviť DNA testy na novom poľskom trhu, kde produkt a značka ešte nemajú vybudovanú znalosť. Kampaň preto nesie ľahko pochopiteľný a zároveň výrazný odkaz.
„Chceme zvýšiť povedomie a vzdelávať ľudí o sile genetickej predispozície a usmerniť ich k zdravšiemu a aktívnejšiemu životu. Táto kampaň je mimoriadna aj tým, že je prvou 360 stupňovou kampaňou lokalizovanou do troch krajín - Slovenska, Českej republiky a Poľska. Ide zároveň o našu prvú kampaň v Poľsku, kam sme vstúpili len v máji tohto roku,“ pokračuje CMO z DNA ERA Ewa Golińska.
„Hľadali sme nápad, ktorý bude fungovať v troch jazykoch a snažili sa identifikovať cieľovku, pre ktorú môžu byť DNA testy najprínosnejšie. Preto sa kampaň zameriava na tridsiatnikov, ktorí sami už začínajú pociťovať, že im není dvadset let a zároveň si aj zakladajú rodiny. Práve oni sú tí, koho môže najviac zaujímať, aké gény mohli zdediť po svojich rodičoch, ako aj to, čo môžu odovzdať svojim deťom.“ hovorí Soňa Čásárová, copywriterka z Kreatívnej Dvojice.
„Predpokladáme, že táto cieľová skupina nám pomôže produkt predstaviť aj ich rodičom a analýzu spravia aj svojim deťom, ktoré môžu z poznania génov svojej rodiny čerpať najviac. Čím viac členov rodiny si DNA test spraví, tým komplexnejšiu informáciu o zdraví celej rodiny získajú,“ dodáva Michal Hornický, Co-Founder agentúry Kreatívna Dvojica.
Kampaň začala awareness fázou a bude pokračovať aj počas Black Friday až do Vianoc. Prebieha v online priestore, rádiu a outdoore a jej súčasťou sú tiež spolupráce s influencermi.
Vizitka kampane
Klient: DNA ERA - Michaela Šišková, Jakub Šiška, Ewa Golińska, Lucia MartinDNA ERAová
Reklamná agentúra: Kreatívna Dvojica
Creative Director: Ivana Hornická Pacoňová, Michal Hornický
Art Director: Veronika Holásková, Michal Hornický, Dominik Herceg
Copywriter: Soňa Čásárová, Ivana Hornická Pacoňová,
Produkcia: časozberysk
Réžia a strih: Roman Gregorička
Kamera a foto: Ondrej Synak
Produkčný: Dušan Ďurkovič
Casting: Faces casting studio - powered by Cinejessy
Masky: Lucia Ružová
Kostýmy: Brigita Sedláková
Farebné korekcie: Matúš Havelka
Zvuková postprodukcia: Viktor Krivosudský
Nahrávanie zvuku: Bajko, Silencio FX