StoryEditor

Mikroinfluenceri: Noví hrdinovia, ktorí značke prinesú nečakaný úspech

16.10.2023, 10:33

Influencer marketing a sláva známych osobností dominuje digitálnemu marketingu už nejaký ten piatok. Niekoľkostotisícový influencer propaguje produkt za produktom, čím sa jeho dôveryhodnosť exponenciálne znižuje. Práve preto na rad prichádzajú noví hrdinovia – mikroinfluenceri.

 

Tí prinášajú značkám oveľa lepšie výsledky za menej peňazí. Ich odporúčania a recenzie sú vnímané ako autentickejšie a osobnejšie a dosahujú lepšie zapojenie samotných fanúšikov. Vyberte si pre svoju kampaň mikroinfluencera a získate vyššie obraty, zvýši sa povedomie o vašej značke a vzrastú vám objednávky. Nie, nejde o dohady, ale o reálne výsledky.

Prečo si vybrať viac mikroinfluencerov a nie jedného A-level influencera?

Najväčšou výhodou mikroinfluencerov je miera zapojenia jeho sledovateľov, ktorá je 4- až 5-krát vyššia ako v prípade A-level influencerov. Zároveň sú ich kampane vnímané ako „word of mouth“, čo je najsilnejším predajným nástrojom. Klient vďaka spolupráci môže po dohode disponovať obsahom vytvoreným (mikro)influencermi a môže ho tak použiť v remarketingu či recyklovať ho v rámci nasledujúcich alebo priebežných kampaní.

Značky tak v kampaniach postupne nahrádzajú jedného A-level influencera desiatkami či stovkami mikroinfluencerov, ktorí im prinesú lepší dosah, ale hlavne zasiahnu relevantnejšie publikum, ktoré sa môže stať budúcim vracajúcim sa zákazníkom.

image

Ukážka kampane pre klienta VetCare Group od Faces by Daybyme.

Mikroinfluenceri sú skvelou voľbou aj pre tých, čo potrebujú cieliť lokálne. Nehovoríme len o zacielení na kraj, okres či mesto. „Mikroinfluenceri nie sú žiadnou novinkou, pre našich klientov ich do kampaní úspešne zapájame už roky. Nezáleží na segmente služby a značky či na veľkosti spoločnosti. Ide predovšetkým o to vedieť identifikovať ľudí, ktorí majú vo svojich bublinách dominantnú pozíciu. Potom už len spojiť dostatočné množstvo takýchto influencerov či mikroinfluencerov dokopy tak, aby bol klient na záver dňa spokojný."

„Z jednorazovej kampane sa tak odrazu stáva opakujúca sa spolupráca, kde je spokojný tak klient, my vo Faces by Daybyme, ako aj samotný (mikro)influencer. Dôkazom sú naše spolupráce napríklad s ČSOB, Unileverom, Telekomom a celkovo viac ako 110 úspešných kampaní, ktoré hovoria za všetko. Som rád, že pracujeme s top značkami, ktoré vidia zmysel v spolupráci nielen kvôli pekným výstupom, ale vďaka jasným výsledkom, ktoré im kampaňami doručujeme,“ uviedol Daniel Čačala, spoluzakladateľ slovenskej sociálne siete Daybyme.

Nulové starosti s komunikáciou a kontrolou mikroinfluencerov

Faces by Daybyme sa pýši tým, že prostredníctvom influencerov a mikroinfluencerov dostáva značku či službu do pozornosti státisícov až miliónov ľudí. Robí tak najmä vďaka vlastnej databáze, ktorá je dobre segmentovaná, nie je verejne dostupná a obsahuje desiatky tisíc mikroinfluencerov. Desaťročné skúsenosti sú pridaným bonusom, vďaka ktorému má agentúra zmapovaný celý trh, dobré vzťahy s (mikro)influencermi a je jednotkou na trhu, ktorá sa stará o jedinečné pohodlie svojich klientov a maximálnu efektivitu kampaní.

image

Ukážka kampane pre klienta VetCare Group od Faces by Daybyme.

„Našou hlavnou konkurenčnou výhodou je jednak široká databáza mikroinfluencerov, no zároveň efektivita procesov. Každý klient si vie de facto servisovať takúto kampaň aj sám, avšak aj pri najmenšej kampani strávi desiatky hodín vyhľadávaním, oslovovaním, komunikáciou, vyplácaním atď. U nás toto všetko pokrývame my. Klient len pošle kampaňový brief a priebežne sleduje vývoj kampane. Vďaka dlhoročným skúsenostiam vieme veľmi agilne a rýchlo reagovať na rôzne druhy dopytov a s prvotným návrhom vhodných influencerov prísť aj do 24 hodín. Je to teda veľmi pohodlný spôsob kampaňovania s efektívnymi výsledkami. O tom svedčí najmä fakt vracajúcich sa klientov a dlhodobých spoluprác,“ hovorí Otto Vollmann, Executive Producer Daybyme Media House.

Či už veríte v silu jedného veľkého influencera s množstvom reklamy, alebo dávate prednosť mikroinfluencerom s užším, ale zato interaktívnejším publikom, nechajte spoluprácu na odborníkov. Tí najlepšie poznajú daných influencerov, dlhodobo s nimi spolupracujú a zaručia vám dosiahnutie cieľov, po ktorých túžite.

Objavte silu tých, ktorí skutočne ovplyvňujú vašu cieľovú skupinu, a pridajte sa k značkám a agentúram, ktoré spolupracujú s Faces by Daybyme. Urobte krok vpred v budovaní svojej značky, dajte šancu mikroinfluencerom.

image

Faces by Daybyme.

Ukážka kampane pre klienta VetCare Group od Faces by Daybyme

Spoločnosť VetCare Group (najväčšia a najrýchlejšie rastúca skupina veterinárnych kliník v Českej republike a na Slovensku) sa obrátila na Faces by Daybyme s jasným cieľom:

  • Rozšírenie povedomia o veterinárnych klinikách v skupine
  • Zlepšenie informovanosti o vybavenosti kliník, poskytovaných službách a kvalite personálu
  • Edukácia v oblasti starostlivosti o rôzne druhy zvierat a k tomu adekvátna odborná starostlivosť

Kreatívnym riešením bola príprava instagramovej kampane so 150 úzko profilovanými mikroinfluencermi (majitelia zvierat). Zadaním influencerov bolo navštíviť kliniku so svojím domácim miláčikom, absolvovať špecifické vyšetrenia a podeliť sa o autentické skúsenosti so svojím publikom. Influenceri navštevovali kliniky postupne, strategicky trvala kampaň 6 mesiacov.

Výsledok kampane:

  • Dosiahnutých 180-tisíc impresií v segmente starostlivosť o zvieratá a veterina
  • Úspešne dosiahnutý kvalitatívny cieľ kampane – navýšenie objemu telefonických objednávok vybraných kliník VetCare Group
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
19. november 2024 12:51