Ročne je na Slovensku diagnostikovaných 3 000 prípadov rakoviny prsníka, z toho až 30 percent v pokročilom štádiu. Práve dnešný deň, 13. október, je Medzinárodným dňom bez podprsenky, vo svete známy ako No Bra Day, ktorého cieľom je zvýšiť prevenciu pred touto zákernou chorobou.
Špeciálnu online kampaň pri tejto príležitosti pripravila agentúra PS:Digital pre klienta I.D.C. Holding, a.s., slovenského výrobcu oblátok Mila. Tie sa dlhodobo pozicionujú ako sladkosť pre ženy, preto sa na sociálnych sieťach rozhodli podporiť túto dôležitú ženskú tému.
„Veľa ľudí má vo svojom okolí ženu, ktorej sa osobne dotkla rakovina prsníka. Aj napriek tomu mnohé z nás nevedia, ako si správne urobiť preventívne samovyšetrenie prsníkov,“ hovorí Katarína Kurečková, Creative Director v PS:Digital.
„Touto kampaňou chceme povzbudiť dievčatá a ženy z celého Slovenska, aby počas No Bra Day spolu s podprsenkou odhodili zábrany a naučili sa tie správne dotyky, ktoré budú ich pravidelnou rutinou. Táto téma sa týka sekundárne aj mužov, ktorí by ju mali zdieľať s dôležitými ženami v ich životoch,“ vraví Martin Benca, Head of Art v PS:Digital.
„V kampani sme nezabudli ani na doktorky, sestričky a všetky bojovníčky na onkologických oddeleniach, ktoré si zaslúžia veľké uznanie. A keďže zobrazovanie ženského poprsia bez podprsenky je na sociálnych sieťach zakázané, vizuálne sme ich stvárnili produktom, nahryznutou oblátkou Mila,“ dodáva Benca.
„V Sedite veríme, že spoločenská zodpovednosť nie je len prázdne slovo, ale akt, ktorý môže mať pozitívny vplyv na spoločnosť. Mila stojí pri ženách v dobrom aj zlom a vďaka svojej dôveryhodnosti nám umožňuje sa venovať aj tak dôležitej téme, akou je prevencia proti rakovine prsníka,“ hovorí Tomáš Králik, marketingový manažér I.D.C. Holding, a.s.
„Cieľom kampane No Bra Day je šíriť informácie o dôležitosti pravidelného samovyšetrenia, a preto vyzývame všetky ženy, aby dbali o svoje zdravie, pravidelne sa kontrolovali a nezabúdali na seba. Pre nás je to, však viac ako len kampaň - je to záväzok, ako šíriť toto posolstvo aj do budúcna všetkým ženám a rodinám, ktorých sa táto téma bytostne dotýka,“ dodal Králik.
Mediálna stratégia kampane je postavená na geolokačnom cielení. Agentúra PS:Digital sa sústredila na slovenské mestá a obce, ktoré obsahujú v názve slovíčko „BRA“. Patria medzi ne napr. Abrahámovce, Bánovce nad Bebravou, Bratislava, Bracovce, Branč, Brezová pod Bradlom, Dúbrava, Sobrance, Slatina nad Bebravou či Hronská Dúbrava.
Ku kampani sa aktívne pridali aj viaceré známe osobnosti vrátane moderátorky Beccy Balážiovej, Mišky Chrkavej z podcastu Sexuálna výchova, komika Fera Joke, precvičovateľky jógy Zuzany Madari či mamičiek Kristíny Suchánkovej (thetolerantcook) alebo Tiny Szabó.
Vizitka kampane - Ži bez záBRAn
Klient: I.D.C. Holding, a.s. (Tomáš Králik, Petra Švecová, Patrik Horáček)
Agentúra: PS:Digital
Creative Director: Katarína Kurečková
Head of Art: Martin Benca
Strategy Director: Peter Šebo
Copywriter: Martin Benca, Katarína Kurečková
Account & Social Media Manager: Monika Gašparovská
Digital Media & Performance Specialist: Mário Bazala