Výkonnostný marketing je obšírna disciplína, spájaná hlavne s digitálom. Môžeme ho rozšíriť aj na offline aktivity značiek?
Je pravda, že k výkonnostnému marketingu pristupujeme výhradne z hľadiska digitálnych kanálov. Keby som však mal kategorizovať – výkonnostný marketing tvoria marketingové činnosti a kampane, ktoré majú za cieľ priamo aktivovať zákazníka a motivovať ho vo finálnom štádiu nákupného procesu k tomu, aby vykonal požadovanú akciu – či už je to nákup, registrácia alebo vyplnenie nejakého formulára.
Vychádzajúc z tejto všeobecnej definície, tak tam môžeme počítať akékoľvek marketingové činnosti aj v rámci offlinu alebo vykonávané niekde vonku na ulici, pokiaľ smerujú k tomu, aby zákazník spravil požadovanú akciu. To znamená, že hypoteticky by sme tie princípy a vyhodnocovanie výkonu, na ktorý cielime, mohli aplikovať napríklad aj na pouličné ankety.
Ako na výkonnostný marketing nazerať nielen ako na nástroj, ale ako na komplexný prístup?
Výkonnostný marketing by mal byť súčasťou celkovej marketingovej stratégie značky. Vždy najlepšie funguje, keď značka komunikuje a pristupuje k marketingu komplexne. Od kampaní smerujúcich na budovanie značky alebo zvyšujúcich poznateľnosť značky, angažovanie fanúšikov alebo zákazníkov do akcie až po aktivačné kampane, ktorých cieľom je motivovať potenciálneho zákazníka na vykonanie konkrétnej činnosti.
Tieto jednotlivé súčasti by mali navzájom fungovať a postupne prechádzať od jednej ku druhej. Všetci sa zhodneme na tom, že ak by mal aj nejaký konkrétny e-shop najlepší výkonnostný marketing, ale konkurenti, ktorí popri výkonnostnom marketingu rozumne budujú aj značku a povedomie o značke, budú vždy ťahať za dlhší koniec lana. Cestou k úspechu teda podľa mňa nie je výkonnostný marketing ako komplexný prístup, ale komplexný marketing ako celok.
V ktorých momentoch funguje najlepšie práve ...
Zostáva vám 85% na dočítanie.