Skúste z pozície predsedu Single Channel poroty zhodnotiť aktuálny ročník Zlatého klinca. Priniesol z vášho pohľadu niečo zásadné, výnimočné?
Tie najlepšie práce sme celá porota už poznali, takže prekvapenie sa nekonalo. Myslím si, že to bol ročník, ktorý priniesol zopár naozaj dobrých reklám, a ako to už býva, množstvo priemerne lepších prác. Z tohto mixu sme sa snažili vybrať to najlepšie, čo za minulý rok na Slovensku vzniklo.
Nebolo cieľom porovnávať ročníky ani cielene hľadať len kreativitu, ktorá vyhrá v Cannes. Zlatý klinec vnímam ako lokálnu oslavu odvahy, rozmýšľania a kvality vyhotovenia komunikačných posolstiev. V rôznych kategóriách bola úroveň a množstvo kvalitných prác rôzne a som presvedčený, že iná porota by niektoré ocenené a aj tie neocenené práce posúdila inak. Tak ako sme počas dôležitých športových zápasov všetci najlepší futbaloví či hokejoví tréneri, tak máme každý v hlave svoju škálu, podľa ktorej hodnotíme kvalitu kreativity v reklame.
Ako ste sa zžili s úlohou, v ktorej ste boli akýmsi moderátorom debát a nemohli ste hlasovať?
Zažil som si túto polohu už druhýkrát. Prvý raz na Young Lions v ročníku, keď sme ďalej posunuli dvojicu, ktorá nám z Cannes priniesla zlato. A dodnes si pamätám plamennú debatu, ktorá sa mohla skončiť aj tak, že by sa budúci víťazi do Cannes nedostali. Skúsenosť so Zlatým klincom je však iná a neprenosná. V prvom rade som už po prvom dni cítil veľkú únavu. Nie...
Zostáva vám 85% na dočítanie.