StoryEditor

B2B marketingová stratégia: Začnite s obchodom a pridajte obsah

  • Viete, čo potrebujete na to, aby dobrá B2B marketingová stratégia nezostala vo vašej firme iba na papieri?
  • Je vôbec nejaký rozdiel medzi B2B a B2C marketingom?
  • A prečo sa oplatí marketing veľkých spoločností prepájať s obchodom?
  • S dobrými znalosťami a prehľadom o trhu môžete vytvoriť marketingovú stratégiu, ktorá vám prinesie želané konverzie i skvelé výsledky.

B2B marketing je skratka pre Business-To-Business marketing. Na rozdiel od segmentu B2C (Business-To-Consumer), pri ktorom predávate produkt alebo službu jednotlivcovi, ho v B2B predávate konkrétnej firme alebo organizácii vrátane rôznych inštitúcií, vlád či neziskových organizácií. Jednoduchým príkladom v B2B môže byť spoločnosť, ktorá ponúka svoje služby v oblasti verejného obstarávania iným firmám. Alebo marketing veľkej IT spoločnosti s výpočtovou technikou, ktorej marketing je zameraný na univerzity a inštitúcie.

B2B marketing nemusí byť nudný. Pravdou je, že sa robí ťažšie, pretože produkty a služby v tomto segmente často nie sú také sexi ako v B2C a vybudovanie cieľového publika trvá o niečo dlhšie. V B2B sa kladie dôraz najmä na rozvíjajúce sa obchodné vzťahy medzi dvoma alebo viacerými firmami oproti impulzívnym nákupom založeným na emócii. Vyznačuje sa tiež dlhším predajným cyklom, keďže obchodný vzťah sa často začína už roky pred samotným predajom. Aj preto je dôležité, aby bola vaša značka viditeľná a podporená relevantným obsahom.

Je váš B2B marketing prepojený s obchodom? Kým v niektorých firmách sa aj dnes vníma úloha marketingu na úrovni obrandovania firemných hrnčekov, už veľa firiem pochopilo, že marketing zohráva dôležitú úlohu v celkovom obchodnom lieviku. Ak chcete robiť dobrý B2B marketing, začnite najprv s obchodom. Skúste porozumieť tomu, čo zákazník potrebuje, ako sa správa a ako ho dokážete presvedčiť. Na základe získaných dát tak môžete rozvíjať svoj marketing ešte lepšie.

Je rozdiel medzi B2B a B2C marketingom?

Kým v ...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2023-10-09 07:45:51 - Feat.: - Title: Marketingová stratégia: Prečo sa občas treba pozrieť aj "back to the roots"? 02 - Modified: 2023-08-24 11:37:30 - Feat.: - Title: Marketing nemôžete robiť intuitívne, potom to škrípe. Firmu vie položiť aj výborná komunikácia na zlý produkt 03 - Modified: 2023-06-19 09:47:50 - Feat.: - Title: Pravidlá e-mail marketingu netreba brať na ľahkú váhu. Čo treba dodržiavať? 04 - Modified: 2023-05-26 09:37:48 - Feat.: - Title: Politika si pýta vyboostované egá. Všetko vedia najlepšie a keď je zle, môžu za to ostatní, hovorí marketingový stratég
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
14. november 2024 22:37