1. Na ktoré priority by sa mali dnes zamerať e-commerceové firmy?
2. Aké trendy dnes formujú tento segment?
3. Do ktorých marketingových prístupov sa oplatí a do ktorých neoplatí investovať?
4. Môže ísť rýchla doprava a ekologickosť ruka v ruke?
Martin Pech
Obchodný riaditeľ
Upgates
1. Priority, ktorými sa v súčasnosti zaoberajú e-shoperi, sú do určitej miery ovplyvnené hospodárskou situáciou. Ide predovšetkým o prispôsobenie sa novej ekonomickej realite. Po covidovom boome, keď sa veľká časť nákupov musela presunúť na internet, zažívajú e-shopy v súčasnosti logické ochladenie, ktoré vyplýva z návratu k tradičným nákupom, ako aj z ekonomickej situácie, ktorá je často hodnotená ako neistá.
E-shopy sa tak v súčasnosti veľmi často zameriavajú na znižovanie nákladov, hľadanie nových trhov alebo na hľadanie nových a zaujímavých príležitostí. Šťastie v súčasnosti praje usilovným.
2. Samozrejme, je ich viac. Jedným z nich je napríklad vývoj umelej inteligencie, ktorá dosiahla takú úroveň, že môže e-shoperom skutočne pomôcť. Či už ide o tvorbu obsahu, preklad alebo relatívne kvalitné poradenstvo. Ďalším nesporným trendom je tlak na čo najrýchlejšie dodanie tovaru.
Internetoví zákazníci sú čoraz náročnejší a očakávajú, že im tovar príde rýchlo. V prípade veľkých miest nie je výnimočné doručenie v priebehu desiatok minút. Donedávna sa Q-commerce (Quick commerce) spájal najmä s doručovaním potravín. Nedávno sa však rozšíril aj na elektronický obchod. Tým sa jasne oddeľujú zákazníci, ktorí uprednostňujú cenu dopravy, od tých, ktorí oceňujú rýchlosť.
3. Stále platí, že je podstatne lacnejšie presvedčiť existujúceho zákazníka na opätovný nákup ako nájsť nového. Na to by e-shoperi nemali zabúdať. Ak už investovali veľké prostriedky do získavania nových zákazníkov prostredníctvom výkonnostného marketingu, nemali by na nich zabúdať. V tomto smere stále vyhráva e-mailový marketing, prostredníctvom ktorého môžete dať svojim zákazníkom vedieť o nových produktoch, ponukách alebo zaujímavých akciách. Stály zákazník je pre e-shop najdôležitejší.
Samozrejme, to neznamená, že by podnikatelia mali zanedbávať získavanie nových zákazníkov. Práve naopak, je to pre rozvoj e-shopu nevyhnutné. Pomôcť s tým môžu čoraz schopnejšie reklamné nástroje internetových gigantov, ako sú Google alebo Facebook. Ich algoritmy sa totiž neustále zd...
Zostáva vám 85% na dočítanie.