StoryEditor

Young Lions treba jednoducho zažiť, hovorí Michal Roháček

17.07.2023, 11:29
Autor:
redred

Od jedného z najúspešnejších festivalov kreativity Cannes a Young Lions už ubehlo pár týždňov. Čo všetko tam zažil Michal Roháček z reklamnej agentúry THIS IS LOCCO?

Na Cannes Lions som sa ocitol už druhýkrát a stále som si nepamätal, kadiaľ sa ide kam. Je to obrovský festival, kde sme boli päť dní od rána do večera zahltení prednáškami od tých najbrilantnejších ľudí z kreatívneho priemyslu. Vidieť jednu znamenalo nevidieť inú a prial som si mať časovrat z Harryho Pottera.

Ešte viac ma však bavili shortlistové prezentácie Titanium Lions, teda vlastne tých najlepších a najodvážnejších prác na svete. V jednej komornej tmavej miestnosti dvojica prezentujúcich pustila kejsku, porozprávala nám o svojej kampani a potom reagovala na otázky poroty. Na jednej prezentácii nám dokonca aj dali najesť - ten istý chlieb, ktorý nakŕmil chudobných v Juhoafrickej republike z výbornej kampane Bread of the Nation.

Prevládajúcou témou festivalu bola, ako inak, AI. Prednášajúci o nej buď hovorili, že o nej treba čo najviac hovoriť, alebo hovorili, že o nej hovoriť vôbec netreba, ale každopádne o nej hovorili, a to takmer na každej prednáške, na ktorej som sa ocitol. Tiež sa však veľa rozprávalo o dôležitosti imaginácie a našťastie to vyzerá tak, že nás ľudí bude ešte stále treba.

image

Young Lions 2023 - Michal Roháček.

Popri festivale sme aj súťažili, a to v kategórii Médium. Naším klientom bola organizácia New Zero World s ekologickou témou - povzbudiť GEN Z k tomu, aby sa začala viac aktivizovať v téme ochrany prírody.

Pri vymýšľaní sme sa držali osvedčenej stratégie „Prvá voda brehy myje“ a ostali sme pri nápade, ktorý sme mali hneď na začiatku. V našej práci sme stavili na insight nostalgie, ktorá je u GEN Z stále populárnejšia, a namiesto najnovšej technologickej vychytávky sme médium urobili z klasického filmu do fotoaparátu.

Tento rok bol náš posledný, kedy sme sa mohli s Danom Vachunom zapojiť. Preto mi neostáva nič iné, len odporučiť Young Lions všetkým ostatným - je to vstupenka na najväčší festival kreativity, a ten treba jednoducho zažiť!

01 - Modified: 2023-08-07 09:01:46 - Feat.: - Title: Sunday ADucation #8: V júli to bolo s marketingom značiek ružové 02 - Modified: 2023-08-01 09:13:46 - Feat.: - Title: Ani brand, ani performance. Jedno bez druhého jednoducho nefunguje, hovorí Alexander Smik 03 - Modified: 2023-07-18 16:08:12 - Feat.: - Title: Na Young Lions som videl peak brandže, tvrdí Róbert Slimák 04 - Modified: 2023-07-18 15:05:23 - Feat.: - Title: Hranice marketingu sa prekračujú každou novou kampaňou, hovorí Tomáš Ščipák 05 - Modified: 2023-07-17 14:40:34 - Feat.: - Title: Daniel Vachuna: Young Lions je jedna veľká reklamná párty roka
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
22. november 2024 05:56