Na Cannes Lions som sa ocitol už druhýkrát a stále som si nepamätal, kadiaľ sa ide kam. Je to obrovský festival, kde sme boli päť dní od rána do večera zahltení prednáškami od tých najbrilantnejších ľudí z kreatívneho priemyslu. Vidieť jednu znamenalo nevidieť inú a prial som si mať časovrat z Harryho Pottera.
Ešte viac ma však bavili shortlistové prezentácie Titanium Lions, teda vlastne tých najlepších a najodvážnejších prác na svete. V jednej komornej tmavej miestnosti dvojica prezentujúcich pustila kejsku, porozprávala nám o svojej kampani a potom reagovala na otázky poroty. Na jednej prezentácii nám dokonca aj dali najesť - ten istý chlieb, ktorý nakŕmil chudobných v Juhoafrickej republike z výbornej kampane Bread of the Nation.
Prevládajúcou témou festivalu bola, ako inak, AI. Prednášajúci o nej buď hovorili, že o nej treba čo najviac hovoriť, alebo hovorili, že o nej hovoriť vôbec netreba, ale každopádne o nej hovorili, a to takmer na každej prednáške, na ktorej som sa ocitol. Tiež sa však veľa rozprávalo o dôležitosti imaginácie a našťastie to vyzerá tak, že nás ľudí bude ešte stále treba.
Popri festivale sme aj súťažili, a to v kategórii Médium. Naším klientom bola organizácia New Zero World s ekologickou témou - povzbudiť GEN Z k tomu, aby sa začala viac aktivizovať v téme ochrany prírody.
Pri vymýšľaní sme sa držali osvedčenej stratégie „Prvá voda brehy myje“ a ostali sme pri nápade, ktorý sme mali hneď na začiatku. V našej práci sme stavili na insight nostalgie, ktorá je u GEN Z stále populárnejšia, a namiesto najnovšej technologickej vychytávky sme médium urobili z klasického filmu do fotoaparátu.
Tento rok bol náš posledný, kedy sme sa mohli s Danom Vachunom zapojiť. Preto mi neostáva nič iné, len odporučiť Young Lions všetkým ostatným - je to vstupenka na najväčší festival kreativity, a ten treba jednoducho zažiť!