A by predišli nabúraniu sa do profilu, využívajú slovenské televízie na svojich oficiálnych profiloch na sociálnych sieťach až trojfaktorové overenie, ale aj mobilné aplikácie na potvrdenie nových prihlásení. No používajú aj softvér, ktorý na dennej báze pomáha triediť komentáre a blokovať hoaxy, trollov, vulgarizmy či nepravdivé a zavádzajúce informácie pod príspevkami.
Zástupcom štyroch slovenských celoštátnych televízií sme položili 7 rovnakých otázok a tu sú ich odpovede o tom, aký význam majú pre ich prácu a promo práve sociálne siete.
1. Ako dlho už u vás funguje oddelenie social media a koľko ľudí na ňom pracuje?
2. Na aké sociálne siete sa zameriavate?
3. Ako vyberáte obsah na jednotlivé platformy? Rovnakú informáciu zadávate do všetkých sociálych sietí, alebo sa štýl a množstvo informácií mení v závislosti od konkrétnej siete?
4. Čo vám najviac zaberá? Čo sa najviac komentuje, čo sa dobre zdieľa a čo lajkuje na jednotlivých sociálnych profiloch?
5. Má každý váš program vlastný profil?
6. Ako pristupujete k negatívnym/urážlivým komentárom?
7. Akú ochranu používate proti hackerom? Napadli už vaše účty?
Ľuboš Konečný
vedúci odboru sekcie nových médií RTVS
Urážlivé komentáre odstraňujeme
1. Sekcia nových médií je v RTVS pomerne mladým oddelením, najmä v porovnaní s ostatnými sekciami a funguje už viac ako päť rokov. Do sekcie nových médií patria všetky online produkty: webové stránky RTVS vrátane spravodajského portálu spravy.rtvs.sk, televízny archív, aplikácie, online vysielanie a sociálne siete. Počet zamestnancov nebudeme špecifikovať.
2. Fungujeme na všetkých väčších, aktuálne príťažlivých platformách. Primárnym komunikačným kanálom je pre nás Facebook, Instagram a TikTok. Obsah je vytvorený s ohľadom na publikum daného kanála.
3. Sú informácie, ktoré zadávame do všetkých sietí, ale spôsob ich komunikácie a čiastočne aj kontent je prispôsobený danému kanálu. Naše príspevky na TikToku by sme nemohli automaticky využívať na Facebooku. A zas nový dokument alebo podcasty, ktoré vysielame na Facebooku, neumiestnime na TikTok. Sú však aj informácie, ktoré cielene zadávame len na kanály, kde vieme, že ich divák vyhľadáva a očakáva.
Systematicky pracujeme so štatistikami uverejnených príspevkov a následne sa rozhodujeme, čo nasadíme na daný kanál, aby sme spĺňali očakávania publika. Takto si fanúšik danej stránky nájde to, čo potrebuje, čo očakáva a čo ho zaujíma. Ak máte na platformách f...
Zostáva vám 85% na dočítanie.