O tom nám porozprával Richard Gažo, Marketing manager pre značku Rajec, Kofola ČeskoSlovensko.
Ako sa darí značke Rajec?
Rajec je z hľadiska vnímania jednotkou na Slovensku a patrí medzi top brandy celkovo naprieč kategóriami. Je to dlhodobo výkonná a spoľahlivá značka, ktorá napriek turbulentným časom nemá prejavy veľkej cenovej citlivosti, čo je dôkazom jej sily a vlastne dlhodobým cieľom nás marketérov. Takže predané objemy sú dlhodobo stabilné. Ale, samozrejme, aj Rajec má svoje výzvy a to nie je dopyt, ale náklady. Nielen nám, ale celej kategórii robia vrásky náklady na energie, suroviny a dopravu, čo má negatívny dosah na ziskovosť.
V čom tkvie jedinečná identita Rajca?
Rajec sme od jeho uvedenia na trh v roku 2004 spájali s nedotknutou prírodou Rajeckej doliny. Jeho symbolom sa okrem Kľaku stali zvieratá, ticho lesa, postupne sa pridali bylinky a tým značka úplne vybočila z dovtedy typickej komunikácie balených vôd. Rajec svojou komunikáciou, ale aj prístupom k ochuteniam či obalom udáva trendy, na ktoré spotrebitelia počúvajú a konkurencia ich sleduje, prípadne aj nasleduje.
Na čom momentálne staviate budovanie brandu Rajec?
Pre nás sa budovanie značky nerovná púšťaniu reklamy v televízii. Preto sme sa nebáli na nejaký čas televízny priestor aj opustiť. Pristupujeme k budovaniu značky veľmi koncepčne a dlhodobo. Dnes zasejeme a pri trpezlivej práci budeme po rokoch žať. A to nielen vlastné bylinky z Rajeckej doliny, ale postupnými krokmi sa snažíme p...
Zostáva vám 85% na dočítanie.