Na otázky odpovedá Dominika Haluštíková, Junior Account Manager z CORE4 Advertising. Počas vysokej školy pracovala v televízii, dnes manažuje rôzne projekty. Podieľa sa na tvorbe rozpočtu kampaní a produkčných plánov, komunikuje s klientmi a manažuje ich aktivity na sociálnych sieťach. Vo voľnom čase rada číta, cestuje a trávi veľa času v prírode alebo na turistike so svojím psíkom. Miluje more, slnko a dobré jedlo, najmä to sladké.
Čo máte teraz nové, na čom aktuálne pracujete?
Aktuálne pracujem na viacerých projektoch pre našich stálych klientov, pre ktorých pripravujem kampane aj na leto a už aj na jeseň. Niektorí klienti nezaháľajú ani v lete a pozvali nás do tendrov. Ale rozbiehame aj spolupráce s novými klientmi, z čoho sa veľmi tešíme.
Ako ste sa dostali k súčasnej práci?
Študovala som odbor marketingovej komunikácie na FMK UCM v Trnave a v poslednom ročníku sme mali povinnú prax, na ktorú som sa tešila, pretože som chcela nadobudnúť skúsenosti aj v marketingovej agentúre, nakoľko som pracovala v televízii.
Vyskočila na mňa ponuka, že agentúra CORE4 Advertising hľadá na part-time job junior account managerku, tak som si poslala životopis, mala pohovor a už rok som súčasťou tímu. Zo začiatku som pracovala na part-time, ale tým, že som sa snažila a dobre sa uchytila, tak si ma tu nechali po ukončení štúdia na full-time.
Čo by ste odkázali svojmu mladšiemu ja?
Aby bolo rozhodnejšie, nepotrebovalo vykonávať tisíc vecí naraz a menej sa stresovalo. Ale v zásade by som nič nemenila, pretože ma dostalo tam, kde som dnes, za čo som rada.
Odkiaľ čerpáte inšpiráciu pri svojej práci a čo sa vám na nej najviac páči?
Najväčšiu inšpiráciu čerpám od ľudí v mojej práci alebo pri počúvaní aj iných osobností z fachu. A to je jedna z vecí, ktorá sa mi na mojej práci páči, že stretávam zaujímavých a inšpiratívnych ľudí, od ktorých si môžem veľa odniesť.
Ďalej je to určite rozmanitosť, keďže sa venujem rôznym jobom a pre rôznorodých klientov. Baví ma brainstormovať s kreatívnym oddelením, keď vznikajú nové zaujímavé nápady. Je naozaj veľa vecí, ktoré sa mi na mojej práci páčia.
Počúvate podcasty? Ak áno, ktoré sú vaše najobľúbenejšie?
Nepočúvam podcasty veľmi často, ale keď už si nejaký pustím, tak je to väčšinou pri dlhšej jazde autom alebo MHD. Rada počúvam niečo na odľahčenie ako je napríklad Mimóza, MARAKUA alebo z trochu iného súdka Profil zločinu.
Ráno si zvyknem pustiť Dobré ráno kvôli aktuálnemu dianiu a informáciám. V obľube mám aj marketingové podcasty ako sú Marketing v praxi, Digitálna univerzita alebo Marketing bez obalu, vďaka ktorým si rozširujem svoje vedomosti.
Kto vás inšpiruje zo sveta marketingu, reklamy a médií?
Veľmi inšpiratívny je pre mňa Seth Godin, od ktorého som prečítala už počas môjho štúdia veľa kníh. Vo viacerých veciach ma inšpiroval a ukázal mi veľa inovatívnych myšlienok.
Máte obľúbených influencerov, ktorých tvorbu sledujete?
Veľmi sa mi páči content od Janky Slačkovej, Šimona Snopeka alebo Daniela Feranca (Čoje), ktorý je zhodou náhod aj môj kolega. Rovnako ma baví tiež tvorba od českých influencerov. Tým, že milujem psíkov a mám aj jedného, ktorý má vlastný instagramový profil, tak ma bavia profily takzvaných dogfluencerov ako je Red poodle toy Romeo alebo I must be Luna. Je však naozaj veľa profilov, ktoré majú peknú tvorbu a zaujímavý obsah a je radosť ich sledovať.
Ktorú sociálnu sieť najčastejšie používate a koľko času na nej denne strávite?
Jednoznačne je to Instagram, kde trávim najviac času. Či už kvôli mojej práci alebo aj v rámci voľného času. Pohybujem sa niekde medzi nezmyselne dlhým scrollovaním alebo som schopná fungovať bez mobilu pokojne aj celý víkend. Inšpiráciu však väčšinou hľadám na Instagrame, kde aj rada sledujem dianie, čo však vo mne zvykne vyvolávať FOMO pocit.
Máte nejaký vysnívaný projekt alebo značku, na ktorom by ste chceli pracovať?
Konkrétnu značku nemám vysnívanú, ale určite by som rada pracovala pre výrobcu čokolády, pretože som veľký milovník čokolády. Pokojne by to však mohla byť aj nejaká módna značka alebo kozmetika. Rada by som si vyskúšala prácu pre viaceré značky s rôznym zameraním.
Aké projekty sa vám najviac podarili?
Všetky projekty, na ktorých som sa podieľala boli vydarené. Niektoré menej, iné viac, ale som rada, že som mohla byť súčasťou tímu, ktorý sa na nich podieľal.
Máte nejaký rituál, ktorý musíte vždy urobiť pred začiatkom nového projektu?
Zatiaľ som si neosvojila žiaden rituál, ale verím, že aj to časom určite príde.
Čo vás dokáže nahnevať alebo vyviesť z miery pri klientoch?
Nezmyselné požiadavky alebo neprofesionálny prístup. Doteraz som sa zatiaľ nestretla s nejakým závažným problémom pri komunikácii s klientmi, ktorý by ma až tak veľmi vyviedol z miery. Ako správny account sa snažím eliminovať všetky problémy klientov.
Je niečo, čo by ste sa chceli naučiť alebo v čom chcete získať skúsenosti?
Stále je v čom sa zlepšovať a zdokonaľovať. Ale rada by som sa priučila nastavovaniu PPC reklám alebo fungovaniu webu.
Do akej miery sa stretávate s dezinformáciami a ako vás ovplyvňujú?
Ešte som sa nestretla do veľkej miery s dezinformáciami. Vždy sa snažím si dané správy overiť z čo najrelevantnejších zdrojov, aké mám k dispozícii.
Aký cieľ ste si dali na tento rok?
Môj jediný cieľ nielen na tento rok, ale celkovo v živote, je byť šťastná a robiť to, čo ma baví a napĺňa.
Čo by ste odporučili nováčikom vo vašom fachu?
Určite by mali začať praxovať už počas školy a hlavne, aby sa nebáli, načerpávali skúsenosti a skúšali nové veci, lebo odvážnym šťastie praje.