StoryEditor

Cannes Predictions 5: Diskriminácia alebo ťažká téma samovrážd? Aj takéto kampane sa objavili v Cannes

23.06.2023, 08:26
Autor:
redred

V dnešnom "battle" sa stretávajú  Columbia Journalism review a Calm. Ktorá si získala dôveru našej "poroty"?

Festival v Cannes je na konci. Dnes večer vyhlásia posledných víťazov. Nám ešte v hre Cannes Predictions, ktorú vám prinášame v spolupráci s Wiktor Leo Burnett celý tento týždeň, zostáva posledná súťažná dvojička. 

Copywriter Roman Jurčák a redaktorka Martina Nevolná sa pokúsia predpovedať, ktorá z týchto dvoch kampaní viac zaujme porotu v Cannes. Už teraz prezradíme, že sa nezhodli. 

V dnešnom "battle" sa stretávajú kampane Columbia Journalism review a Calm. 

 

COLUMBIA JOURNALISM REVIEW - ‘ARE YOU PRESS WORTHY?’

Columbia Journalism Review

 

CALM - ‘THE LAST PHOTO’

Calm

 

image

Roman Jurčák
Senior Copywriter, Wiktor Leo Burnett

ROMAN JURČÁK

Copywriter Senior

Wiktor Leo Burnett

 

Súboj Columbia Journalism Review a CALM je súbojom kontrastov. Na jednej strane kampaň odhaľujúca ďalšiu podobu diskriminácie, čo je aktuálna téma, ktorá rezonuje (nie len) v USA. Na strane druhej téma samovrážd, ktorá je “nadčasová”, no veľmi sa o nej nehovorí. Druhým kontrastom je zaujímavé využitie technológie respektíve zozbieraných dát verzus skvelé využitie osvedčených postupov.

Mojim favoritom je kampaň CALM. Pretože je silnejšia a ozaj efektná vo svojej jednoduchosti. Keď sledujeme zdanlivo všedné autentické zábery očakávame, že príde prekvapivá/šokujúca pointa a ona ozaj príde, no napriek tomu nás zasiahne a donúti spraviť to čo skoro žiadna reklama nedokáže. Pustiť si ju znova a záberom, ktoré sa javili banálne ozaj venovať pozornosť a tým aj myšlienke kampane. Navyše, na vyrozprávanie ťažkej témy tu stačili dve krátke vety. Bravo!

Napriek tomu môj tip na víťaza je opačný. Myslím, že porotu v Cannes osloví skôr aktuálna tma a viac technický prístup Columbia Journalism Review.

 

 

Sú spoty, pri ktorých vás striasa. Ktoré tak trefne vystihujú insight, až na ne nedokážete prestať myslieť. Ja dnes asi nezaspím zo spotu „Calm“.

Vybraná súťažiaca dvojička – projekt Are You Pressworthy je sám o sebe skvelý tiež, avšak exekučné spracovanie „kejsky“ ma príliš nenadchlo. Na citlivku ako ja viac než čísla a infografika zaberá emócia prepísaná v príbehoch, hudba, pri ktorej behá husina. Už len použitie autentických záberov pri téme samovrážd chce kuráž. Chválim tiež skladbu spotu gradujúcej zvedavosť, čo sa za krásnymi momentami skrýva. A hoci človek už podvedome čaká zvrat, ani zďaleka by mi nenapadlo, že bude smrteľne drastický. Neviem si ale predstaviť výstižnejšie vyjadrenie posolstva, že bolesť je často prekričaná tichom.

 

Hlas dávam kampani Calm.

image

Martina Nevolná

Martina Nevolná 

redaktorka 

Stratégie 

01 - Modified: 2024-08-16 06:07:05 - Feat.: - Title: Aupark si v tendri vybral Wiktor Leo Burnett 02 - Modified: 2024-06-10 07:58:18 - Feat.: - Title: KFC na Slovensku spúšťa svoju prvú televíznu kampaň 03 - Modified: 2024-04-05 08:26:07 - Feat.: - Title: Slovenský zväz ľadového hokeja spúšťa novú komunikačnú platformu Byť fér je #okej 04 - Modified: 2024-02-21 08:22:21 - Feat.: - Title: U Wiktora je ďalší Peter 05 - Modified: 2023-11-13 09:55:00 - Feat.: - Title: Začarované štvrte upozorňujú na jeden z nevyužívaných bratislavských brownfieldov
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
05. november 2024 10:27