Festival v Cannes je na konci. Dnes večer vyhlásia posledných víťazov. Nám ešte v hre Cannes Predictions, ktorú vám prinášame v spolupráci s Wiktor Leo Burnett celý tento týždeň, zostáva posledná súťažná dvojička.
Copywriter Roman Jurčák a redaktorka Martina Nevolná sa pokúsia predpovedať, ktorá z týchto dvoch kampaní viac zaujme porotu v Cannes. Už teraz prezradíme, že sa nezhodli.
V dnešnom "battle" sa stretávajú kampane Columbia Journalism review a Calm.
COLUMBIA JOURNALISM REVIEW - ‘ARE YOU PRESS WORTHY?’
CALM - ‘THE LAST PHOTO’
ROMAN JURČÁK
Copywriter Senior
Wiktor Leo Burnett
Súboj Columbia Journalism Review a CALM je súbojom kontrastov. Na jednej strane kampaň odhaľujúca ďalšiu podobu diskriminácie, čo je aktuálna téma, ktorá rezonuje (nie len) v USA. Na strane druhej téma samovrážd, ktorá je “nadčasová”, no veľmi sa o nej nehovorí. Druhým kontrastom je zaujímavé využitie technológie respektíve zozbieraných dát verzus skvelé využitie osvedčených postupov.
Mojim favoritom je kampaň CALM. Pretože je silnejšia a ozaj efektná vo svojej jednoduchosti. Keď sledujeme zdanlivo všedné autentické zábery očakávame, že príde prekvapivá/šokujúca pointa a ona ozaj príde, no napriek tomu nás zasiahne a donúti spraviť to čo skoro žiadna reklama nedokáže. Pustiť si ju znova a záberom, ktoré sa javili banálne ozaj venovať pozornosť a tým aj myšlienke kampane. Navyše, na vyrozprávanie ťažkej témy tu stačili dve krátke vety. Bravo!
Napriek tomu môj tip na víťaza je opačný. Myslím, že porotu v Cannes osloví skôr aktuálna tma a viac technický prístup Columbia Journalism Review.
Sú spoty, pri ktorých vás striasa. Ktoré tak trefne vystihujú insight, až na ne nedokážete prestať myslieť. Ja dnes asi nezaspím zo spotu „Calm“.
Vybraná súťažiaca dvojička – projekt Are You Pressworthy je sám o sebe skvelý tiež, avšak exekučné spracovanie „kejsky“ ma príliš nenadchlo. Na citlivku ako ja viac než čísla a infografika zaberá emócia prepísaná v príbehoch, hudba, pri ktorej behá husina. Už len použitie autentických záberov pri téme samovrážd chce kuráž. Chválim tiež skladbu spotu gradujúcej zvedavosť, čo sa za krásnymi momentami skrýva. A hoci človek už podvedome čaká zvrat, ani zďaleka by mi nenapadlo, že bude smrteľne drastický. Neviem si ale predstaviť výstižnejšie vyjadrenie posolstva, že bolesť je často prekričaná tichom.
Hlas dávam kampani Calm.
Martina Nevolná
redaktorka
Stratégie