Cannes Predictions je súboj, ktorým vám každoročne, počas reklamného festivalu v Cannes prinášajú agentúra Wiktor Leo Burnett a magazín Stratégie.
Aj tento rok tipujeme, ktoré z vybraných reklám budú úspešnejšie. Budú naše tipy rovnaké?
V dnešnej bitke zabojujú reklamy Volkswagen a Skinny.
VOLKSWAGEN GROUP FRANCE - ‘INSIDE JOBS’
Volkswagen Group France a DDP Paris postupovali ako grécki bojovníci a vyrobili si svojho trójskeho koňa. Do celého Francúzska, priamo do servisov, poslali autá, ktoré vo vnútri skrývali pracovné ponuky. Aktivácia získala pozornosť na sociálnych platformách, kde ju zdieľali mechanici v úlohe influencerov.
SKINNY - ‘PHONE IT IN’
Skinny Mobile vždy hľadá spôsoby, ako ušetriť peniaze a preniesť tieto úspory na zákazníkov. Namiesto platenia celebrít tak vytovorili 34 unikátnych rozhlasových scenárov, ktoré ešte aj umiestnili do OOH. Výsledkom je najefektívnejšia náborovka v dejinách značky.
TERÉZIA ŠČASNOVIČOVÁ
Junior Art Director
Wiktor Leo Burnett
Kampaň "Phone It In" je perfektnou ukážkou inovatívneho a efektívneho prístupu k rozhlasovej reklame. Využitie rôznorodých médií s rozhlasovými skriptami a číslom 0800 aktívne zapája ľudí do kampane. Inak povedané samotný spotrebitelia pomáhajú úplne zadarmo či bez akéhokoľvek úplatku šetriť značke náklady na reklamu a zároveň šíriť povedomie o jej nízkych cenách. Dá sa ešte lepšie pochopiť a zapojiť cieľovú skupinu? Ukážkovo povýšili vonkajšiu reklamu na rozhlasovú, čím maximalizovali jej dosah a účinok. Nehovoriac o hovorenom slove, ktoré sa začalo šíriť a každý nie len že chcel, ale mal aj možnosť sa veľmi jednoducho zapojiť. Dokonalé! Pri tejto kampani do seba všetko perfektne zapadlo, od produktu cez proces tvorby až po dosiahnutý cieľ kampane.
Za mňa je víťazom Skinny – Phone It In.
Lucia Anderlová
Zástupkyňa riaditeľa marketingu
Mafra Slovakia, Hospodárske noviny
Vieme, že niekedy je naozaj ťažké nájsť správneho človeka na obsadenie voľnej pozície. Ako však ponuku dostať medzi tých správnych ľudí? A hlavne, ak si novú prácu vlastne vôbec nehľadajú? Volkswagen nielenže rozlúskol tento oriešok, ale dokonca si z toho spravil geniálnu kampaň. Samozrejme pomocou sily sociálnych sietí, keďže taký „bizár“ ako sa stal týmto mechanikom, sa proste zdieľa, komentuje a lajkuje.
A hoci možno reklama spoločnosti Skinny zasiahla možno „na prvú“ viac ľudí, môj hlas napriek tomu dávam Volkswagenu.
Ich chytrý nápad ma baví a je vidieť, že baví aj ľudí na sociálnych sieťach. A povedzme si, o to nám predsa pri digitálnom marketingu ide.