Cannes Predictions je súboj, ktorým vám každoročne, počas reklamného festivalu v Cannes prinášajú agentúra Wiktor Leo Burnett a magazín Stratégie.
Aj tento rok tipujeme, ktoré z vybraných reklám budú úspešnejšie. Budú naše tipy rovnaké? Ktorú reklamu považujeme za lepšiu, ktorá získa v Cannes jednu z cien?
V ďalšom kole nášho "battle" sa pozrieme na reklamy Nike a Apple USA, EA Sports
NIKE - ‘NIKE FC PRESENTS FOOTBALLVERSE’
Medzinárodný tím vedcov v tajnom laboratóriu vo Švajčiarsku konečne rozlúštil kód. Napísali vzorec, ktorý ukončí akúkoľvek diskusiu o tom, ktoré generácie futbalistov boli lepšie. Stačí iba stlačiť jedno tlačidlo a rozbieha sa bláznivý experiment. V hlavných úlohách: Cristiano Ronaldo, Kylian Mbappé, Ronaldo, Ronaldinho a ďalšie legendy.
APPLE USA & EA SPORTS - ‘FIFA 23 X TED LASSO’
Ted Lasso je manažérom vo fiktívnom klube AFC Richmond. Obľúbeného manažéra s fúzikmi angažovala spoločnosť EA a dúfa, že obľúbená televízna postava prinesie do hry nových hráčov.
RICHARD HANZLÍK
Trafic Manager
Wiktor Leo Burnett
Ďakujem pani notárke, že mi úplnou náhodou pridelila na hodnotenie dve futbalové kampane. Na jednej strane stojí Nike, ktorá už dekády kladie divákom otázku – Koľko futbalových legiend sa zmestí do jedného videa? Eric Cantona by vedel rozprávať zážitky z turnaja na lodi, kde v polčasovej prestávke vystúpil aj s Elvisom.
Multiverse dal značke perfektnú možnosť odpovedať na otázku, ktorá nás budí zo sna. Je lepší peak Mbappe, alebo Ronaldinho? Alebo nebodaj Ronaldo? Porovnania Cristiana Ronalda s Messim sa nedočkáme, Leoša oblieka iná firma. 4 minútový karneval magického futbalového surrealizmu diagonálne popretkávaného legendami, ktoré sme milovali, ale z pohľadu Cannes je to iba pekné, predražené video. Aj tak by som dal jednu zdravú obličku za deň pri tejto kampani.
Ted Lasso je seriál o klone Neda Flandersa zo Simpsonovcov, ktorý doma v Amerike trénoval soccer a zrazu dostal ponuku trénovať futbalový tím v Anglicku. Milé ako pohľadnica z Bojníc, až sa pristihnete na e-shope Richmond AFC, ako si kupujete merch neexistujúceho futbalového klubu. Klubu, ktorý sa v online tvári, akoby naozaj existoval a tak sa dostal aj do najnovšej verzie FIFA. Do historicky poslednej verzie, ktorá sa volá podľa svetovej futbalovej organizácie, ktorej fungovanie inšpirovalo nejednu politickú stranu na Slovensku. Kde licencie končia, tam začína EA Sports FC. Mať možnosť zahrať si za Richmond určite poteší a je aj peknou reklamou pre seriál. Cieľovky sa stretli a obidve strany si efektívne pomohli dotiahnuť na tribúny platiacich divákov.
Favorizujem Teda Lassa, lebo ako on hovorí, BELIEVE.
Martin Rendek
športový redaktor
Hospodárske noviny
Spoločnosť Nike sa môže pochváliť celým radom kultových reklám s futbalovou tematikou. Za všetky spomeňme len The Cage z roku 2002, prípadne Take It To The Next Level spred 14 rokov alebo Write The Future z roku 2010. Všetko nápadité a dobré spracované chuťovky. A aj nasledovník The Footballverse je vtipný, živý a hravý počin. Celkovo mi to však príde už temtoraz „preplácané“. V reklame je až priveľa hráčov a aj stopáž by mohla byť kratšia. Mám dojem, ako keby tvorcovia zmiešali všetky kvalitné ingrediencie z rokov minulých do najnovšej reklamy. Stavil by som viac na jednoduchosť. Vo finále totiž už na mňa The Footballverse pôsobí trochu ako mačkopes.
Aj preto je mojím víťazom Apple a EA Sports.
Samotný seriál Ted Lasso, respektíve fiktívny klub AFC Richmond sú už dnes obrovským fenoménom. Reklama propagujúca neexistujúci, no čoraz obľúbenejší tím na videohre FIFA, mi príde ucelenejšia a konzistentnejšia. Takisto samotný odkaz vyznieva jasnejšie, jednoduchšie a priamočiarejšie. Stopáž je kratšia, no absolútne dostačujúca. Hudba ma takisto nijako nevyrušuje, práve naopak. K danej téme sa hodí. Mojím favoritom je teda Ted Lasso, respektíve reklama Apple a EA Sports.