Aj tento rok tipujeme, ktoré z vybraných reklám budú úspešnejšie. Zhodneme sa, alebo ani náhodou?
Cannes Predictions 2023 je príležitosť, ktorá nám ponúka na chvíľu sa stať porotcami najprestížnejšieho festivalu kreativity a tipovať víťazov tohtoročného Cannes Lions.
Spolu s Wiktor Leo Burnett sa zahryzneme do 35. ročníka Cannes Predictions a v spoločnom dueli si vyskúšame kto má Reklamné kampane sú zostavené, pod taktovkou kreatívnej riaditeľky Chaka Sobhani - Global Chief Creative Officer Leo Burnett z prác, ktoré rezonovali počas uplynulého obdobia a odzrkadľujú nové globálne štandardy komunikačného biznisu. Užite si túto jazdu spolu s nami.
Ktorá z dvojice týchto prác má väčšiu šancu zaujať porotu v Cannes 2023 a priniesť značke a tvorcom reklamy viac a hodnotnejších ocenení v podobe canneských Levov?
Na úvod sme vybrali reklamy na Vanish a Dove.
RECKITT/VANISH: ‘ME, MY AUTISM AND I’
Spot rozpráva príbeh autistického dievčaťa Ash. Známe oblečenie je pre ňu záchranným lanom a preto jej mimoriadne záleží na tom, aby dlho vydržalo.
UNILEVER DOVE - ‘COST OF BEAUTY’
Spoločnosť DOVE sa už dlhšie zaoberá témou duševného zdravia. Tentokrát sa sústreďujú na mládež a hovoria o toxickom obsahu krásy. Značka poukazuje, že sociálne médiá majú veľký vplyv na duševné zdravie mládeže a dokonca vyvolávajú úzkosť. Film rozpráva príbeh mladej ženy, u ktorej sa vyvinula porucha príjmu potravy.
Andrea Vozárová
Head Account Manager Wiktor Leo Burnett:
Obe kreatívne riešenia poukazujú na veľmi silné témy a ľudské príbehy. Značka Dove neprekvapila keďže túto tému komunikuje dlhodobo. Konzistentnosť ich stratégie je naozaj obdivuhodná a Cannes Predictions bez nich si už ani neviem predstaviť. Ale začať zadávanie novej kampane ukážkou levov, ktoré značka získala, tomu sa hovorí motivácia. Video nabité emóciami od prvej sekundy jednoducho funguje. Oveľa viac ale vo mne zarezonoval spot značky Vanish. Našli veľmi silný insight a dokázali ho uchopiť spôsobom, ktorý udrží pozornosť až do konca.
Takže v tomto súboji je mojím favoritom Vanish.
Rastislav Michalko
redaktor Stratégií
Oceňujem, že obe komerčné spoločnosti v spotoch otvárajú ťažké témy, ktoré postihujú veľa ľudí a spoločnosť pred tým často zatvára oči. V podaní spotu Dove to bolo ovplyvňovanie mladých ľudí "toxickou krásou" cez sociálne siete, ktoré psychicky zasahuje mladých. Dievčatá ovplyvnené dokonalosťou sociálnych sietí chcú vyzerať ako vyretušované influencerky a potom trpia napríklad príjmom potravy. A Vanish odhaľuje vo svojom spote problém autizmu a toho, ako sa dokážu autistickí ľudia naviazať napríklad na jeden kus oblečenia, ktorý je pre nich dôležitou "ochranou" pred svetom. Už len kvôli otvoreniu týchto ťažkých tém by som dal obom videám za seba plný počet bodov. Ale túto možnosť nemám.
Ak mám teda vybrať jeden z nich, tak musím rozhodovať cez detaily. V mojom prípade to bolo to, že ktorý spot ma silnejšie vtiahol do deja a privodil mi väčšie emócie.
Mojou voľbou je teda Dove.
Správne zvolená hudba, použité fotky a videá z detstva na začiatku spotu, ma dokonale vtiahli do deja. Chvíľami som mal dojem, že sú to moji známi a prežívam s nimi ich najsilnejšie životné momenty. A potom zdravotné problémy, ktoré hlavnú hrdinku dovedú až do nemocnice, moju emóciu ešte viac zosilnili. A na konci videa zábery mám a ich dcér, ktoré si týmito problémami tiež prešli, dokresľuje, že to nie je ojedinelý jav, ale bohužiaľ veľký problém spoločnosti. Naskočili mi zimomriavky a vedel som, že spot u mňa spustil presne tie reakcie, ktoré autori určite spustiť chceli. Ešte aj pri písaní tohto textu mi to "šrotuje" v hlave a ja gratulujem Dove, že dokonale trafili klinec po hlavičke.