S akými problémami bojujete vo vnútri vašich agentúr? Aké sú najväčšie výzvy na to, aby ste dokázali uspokojiť potreby klientov?
Martin Dobiš
CEO
PR Clinic
Interne nás najviac trápi nedostatok seniorov, ktorí chýbajú aj na pracovnom trhu, a neochota juniorov tvrdo pracovať a učiť sa. Hlavne u mladých ľudí sa prejavuje dôraz na work-life balance, s ktorým absolútne súhlasím. Niekedy sa však podobajú na Trabant. Majú malý výkon a veľkú spotrebu.
Rast nákladov sa v živote agentúry prejaví len na energiách, ktoré však nie sú nijakou významnou položkou. Mzdy sú vždy investícia do kvalitných ľudí. Avšak na to, aby sme ich vedeli zaplatiť, udržať si ich a mohli tak poskytovať kvalitné služby, potrebuje agentúra vyjednať s klientom primeranú obmenu. Práve tieto položky bude potrebné aj vzhľadom na rast inflácie prehodnotiť.
Ľubica Turčanová
CEO
Black Apple
Asi ako všade je to personálny deficit, vysoká fluktuácia. Samozrejme, v kreatívnom priemysle sa to dá očakávať, ale miestami je to náročné, pretože samotné PR sa na vysokej škole nenaučíte. Veľký priestor preto vidím vo vzdelávaní mladých ľudí na školách. Mnohí si myslia, že vedia robiť PR, ale v konečnom dôsledku v praxi je to pre nich veľká neznáma.
Zostáva vám 67% na dočítanie.