Agentúry trápi nedostatok ľudí. Červená vlajka vejúca nad celým komunikačným biznisom ovplyvňuje aj mediálne agentúry. Jednou z priorít Asociácie mediálnych agentúr (AMA) je preto aktívna osveta súvisiaca s príležitosťami, ktoré práca v mediálkach ponúka. A to nielen smerom k mladým talentom, ale aj vyprofilovaným profesionálom či súčasným kolegom. Podpredsedovia asociácie Richard Kopuník a Branislav Polák majú na stole aj ďalšie horúce témy.
Z komunikačného biznisu sú mediálne agentúry tie, ktoré obhospodarujú najväčšiu časť investícií do komunikácie. Pocítili ste nejaké záchvevy v trhovom prostredí?
Richard: Situácia je zaujímavá. Budeme naďalej sledovať, či a ako sa prejaví spomalenie ekonomiky u nás a v eurozóne. V marci bol na Slovensku opakovane zaznamenaný pomerne zásadný medziročný pokles maloobchodných tržieb. Očakávania ekonómov týkajúce sa vývoja spotreby domácností sú zatiaľ skôr pesimistické. Takže sa dá uvažovať o tom, že sa znížený dopyt negatívne premietne aj do oblasti marketingových investícií. No nemusí to tak byť. Marketingová teória aj prax ukazujú, že aj počas negatívnej fázy ekonomického cyklu treba do marketingu investovať. Na pôde AMA sa tejto téme zatiaľ nevenujeme, keďže reálne poklesy v prostredí mediálnych agentúr zatiaľ nevnímame a trh je stále nastavený na mierny rast. Uvidíme, čo ukáže druhý polrok.
Zostáva vám 85% na dočítanie.