Ján Uriga má doktorandské štúdium psychológie na Ústave experimentálnej psychológie SAV so zameraním na sociálnu psychológiu (inteligencia, morálne uvažovanie lídrov). Venuje sa strategickému riadeniu, inováciám, zákazníckej skúsenosti a firemnej kultúre. Má skúsenosti v oblasti tvorby personálnych stratégií, HR procesov aj change manažmentu. Pravidelne vzdeláva firmy, robí coaching a posudzuje výkonnosť zamestnancov.
Ján Uriga bol hosťom na podujatí Kantar & Friends, ktoré sa venovalo téme inovácií bez hraníc.
Aké sú trendy v inováciách, ktoré firmy zavádzajú?
Trendom posledných dvoch až troch rokov sú tie, ktoré sa zameriavajú na zlepšovanie zákazníckej skúsenosti. Ak firmy majú produkty, ktoré sú nosné, tak sa prirodzene dostávajú do momentu, keď už ich nedokážu predať viac a dôjde k saturácii. Preto hľadajú rastový príjem v niečom, čo prirodzene s produktom súvisí.
Dobrým príkladom je predaj obľúbeného nápoja, z ktorého sa každý mesiac predá miliarda litrov. Okolo produktu sa hľadá ešte niečo, čo bude zarábať ďalšie peniaze, a dá to zákazníkom zmysel ako napríklad pekné i recyklované poháre alebo aplikácia, ktorá k nápoju priradí odporúčané jedlo. Presne tak fungujú takzvané CX inovácie, ktoré vytvárajú služby a na nich firmy následne nájdu nový zdroj príjmu.
Zostáva vám 80% na dočítanie.