Zvyšujúce sa náklady domácností na vykurovanie spolu so štátnymi dotáciami na zvyšovanie energetickej efektívnosti rodinných domov vytvárajú podmienky na zvýšený záujem o zatepľovanie rodinných domov. Spolu so zateplením domov však prichádza aj nová fasáda. Spoločnosť Baumit, popredný dodávateľ fasádnych systémov na Slovensku, sa tak rozhodol o posilnenie svojho postavenia brandovou kampaňou od agentúry Elite/Monday Lovers, ktorú si vybral v tendri koncom roka 2022.
„Ak zatepľujete, zvýšenie energetickej efektívnosti budov je silne racionálnym argumentom, ktorý väčšina divákov odignoruje. Spolu so zateplením však stále prichádza aj nová fasáda - teda nový vzhľad často zastaralej a zničenej fasády. A práve pocit bývania v novšom prináša lepšie komunikovateľné benefity zateplenia - navyše viac súvisiace s produktmi značky Baumit. Preto sme sa rozhodli postaviť komunikáciu na lúčení sa so starou fasádou s víziou tej novej,“ popísal prístup ku kampani Peter Šurín, strategy director Elite/Monday Lovers.
Kampaň odštartovala hlavným kampaňovým spotom v online priestore. Okrem neho je doplnená aj menšími taktickými videoformátmi a statickými formátmi, spotmi v rádiu a internetovou audio reklamou vrátane obsahu v rôznych podcastoch.
„V realizácii sme stavili na vidiecke prostredie, kde je najviac domov so starou fasádou. Známa hudba z filmu Slunce, seno si to navyše sama pýtala. Zaujímavosťou bol kreatívny vstup s kastingom režiséra Tomáša Rehořeka - postavy v spote zháňal kvôli autenticite a menšej opozeranosti na známom trhovisku Miletičova, kde počas niekoľkých dní zorganizoval kasting medzi obchodníkmi aj zákazníkmi. Použitie veľmi rozpoznateľnej hudby, ktorá nikdy nebola v reklame použitá, sme hneď využili aj na rozpracovanie do rôznych audioformátov,“ povedal o kreatívnom riešení kreatívny riaditeľ kampane Jozef Kyselica.
Kampaň začala svojou jarnou fázou, postupne bude v rôznych fázach a rôznych médiách nasadzovaná počas celého roka podľa sezónnosti zatepľovacích prác. Okrem online je nasadená aj v rádiu a tlačených médiách.
„Kampaň Pá pá stará fasáda má pre nás viacero prvenstiev – je prvá, ktorej koncept a realizáciu sme si vyberali na základe tendra, je to naša prvá spolupráca tohto rozsahu s Elite/ML a ide o našu prvú celoročnú kampaň postavenú predovšetkým na online komunikácii. Na hodnotenie výsledkov je ešte priskoro, ale prvé výsledky a predovšetkým pribúdajúce kladné reakcie na nápaditý spot, síce postavený na všeobecne známej melódii, ale s vtipnou pointou, navyše prinášajúci čistú pozitívnu emóciu, naznačujú, že naše rozhodnutie vykročiť tak trochu do neznáma a urobiť veci trochu inak bolo správne. A ja osobne veľmi oceňujem obrovské nasadenie a profesionálny prístup agentúry, vďaka čomu sme napriek termínovému stresu zvládli prípravu kampane v dobrej nálade a bez zbytočných kompromisov,“ hovorí Petra Chebenová z Baumitu.
Vizitka kampane
Art Director & Creative Director: Jozef Kyselica
Copywriter: Juraj Vačko, Michala Chlebíková, Denisa Szabová
Graphic Designer: Marek Hanko, Maroš Morvajov
Account Manager: Eva Pevná, Roman Breja
Strategy director: Peter Šurín
Produkcia: HitchHiker Films
Režisér: Tomáš Řehořek
Baumit: Petra Chebenová, Katarína Senderáková