Foto: Tomáš Thurzo, creative director Mikina Dimunová
StoryEditor

Róbert Slovák: Tieto kreatívne techniky vám pomôžu urobiť skvelú reklamu a vyhrať Young Lions

03.03.2023, 11:46

Národné kolo súťaže kreativity Young Lions 2023 už odštartovalo kategóriou Digitál. Postupne prídu na rad aj ďalšie. Víťazi získajú miestenku do Cannes. 

Organizátori súťaže pripravili pre záujemcov workshop. Jakub Svetlík z Istropolitana Ogilvy a Juraj Kováč z THIS IS LOCCO s mladými kreatívcami zdieľali svoje skúsenosti a poznatky z Cannes. 

Róbert Slovák ich učil, aké kreatívne techniky sa dajú využiť a ako premýšľať pri tvorbe reklamy. Tieto postupy zhromažďuje a analyzuje Yonatan Dominitz. 

Tu sú jeho rady: 

1. Newtonova metóda

"Sadnete si a čakáte, kedy vás nápad prepadne. Toto nie je dobrá technika, ak máte na realizáciu práce iba 24 hodín. Pristúpte radšej ku kreativite ako k vedenému procesu." 

2. Negatívny dôsledok

"Pri tejto metóde riešite to, čo sa deje v hlavách a životoch ľudí, ktorí nemajú náš produkt alebo služby. V kreatívnej ceste môžete ukázať to, v akom negatívom rozpoložení sa človek nachádza, ak to riešenie vďaka nášmu produktu a službe nemá. Pri tejto metóde potrebujete nadsázku, absurditu, skrátka, musíte to celé prehnať. Minulý rok v Cannes vyhralo vymyslené pohrebníctvo, ktoré komunikovalo takto: Neočkujte sa a stanete sa našim klientom." 

3. Pozitívny dôsledok

"Ukážte ľuďom, čo dobré sa udeje v životoch, ako sa zlepšia, ak použijú produkt alebo službu. V zadaní budete mať benefity, ukážte ľuďom, čo z toho budú mať. Pamätáte si Samsung a ich pavúka? Telefón mal také milé "očká", že sa do neho zamiloval pavúk. Prežeňte to, ak to nepreženiete, urobíte iba bežnú reklamu."

4. Zaujímavé fakty

"Máme dátovú dobu a zaujímavé fakty sú veľmi často používanou metódou. V Cannes minulý rok vyhrala kampaň, ktorá upozornila na to, že v Britskom múzeu sa nachádzajú pamiatky, ktoré boli ukradnuté rôznym ľuďom a národom. Tento fakt bol ohromujúci, ľudia o ňom veľa hovorili. Táto metóda je jednoduchá a dá sa vymyslieť až za 24 hodín, ktoré máte k dispozícii na súťaži."

5. Vizuálna metafora

"Pri tejto metóde spájame dokopy vizuálne symboly. Napríklad symbol McDonaldu a Pepsi. Keď ich spojíte, vznikne kampaň, ktorá komunikuje výsledky prieskumu, podľa ktorých jedlo vo fast foode chutí lepšie s Pepsi ako s Coca Colou. Podobné vizuály urobili aj s ďalšími reťazcami. Craftovo sú skvelé, pomohla im v tom japonská majsterka origami. V Young Lions nie je craft taký dôležitý, hodnotí sa hlavne idea. Hľadajte podobnosti medzi témou a produktom." 

image

Vizuály Pespsi

6. Zážitok, mentálna alebo fyzická aktivácia 

"Tento starý inzerát na farbu na vlasy pre mužov vyzýva ľudí, aby si zakryli jednou rukou polovicu tváre daného človeka a potom zase druhú polovicu. Zdá sa, že ide o dvoch rôznych ľudí. Jednoduchým testom vás prinútili k fyzickej aktivite a aktivovali vám istú časť mozgu. Takto dosiahli, že si inzerát lepšie zapamätáte. Aktivácia sa dá robiť aj mentálne, núti vás niečo počítať, hľadať, identifikovať, riešiť hlavolamy. Takto dosiahnete silnejší zážitok."

image

Reklama na farbu na vlasy

7. Z nevýhody výhoda

"Táto metóda vlani v Cannes mimoriadne bodovala. Keď jete arašidové maslo a zle sa vám s nim rozpráva, ste ako súčasný raper. Na tomto princípe stála aj kampaň viedenského múzea na OnlyFans. Instagram  im cenzúroval maľby a objekty, ktoré obsahovali nahotu. Z tejto nevýhody urobili výhodu na OnlyFans, kde ľudia vyhľadávajú presne tento obsah."

 

Na záver rady od Róberta Slováka, ako pristupovať k brainstormingu: 

  • brainstorming by mal jeden z vás viezť, pripraviť sa naň, navrhnúť postupy a otázky
  • neodmietajte hneď nápady, radšej ich posúvajte
  • brainstormujte maximálne 20 minút, potom si dajte pauzu
  • prokrastinujte, prídu vám iné nápady
  • položte si otázky, ktoré budú smerovať k použitiu kreatívnej metódy

 

Organizátorom súťaže Young Lions Slovakia je spoločnosť Ad Awards Association, s.r.o., ktorá je reprezentantom prestížneho reklamného festivalu Cannes Lions na Slovensku, Klub reklamných agentúr Slovenska, ADC Slovakia a odborný mesačník Stratégie.

 

Partneri jednotlivých kategórií:

Digital - Asociácia mediálnych agentúr (AMA)

Media - Telekom

PR - Slovenská sporiteľňa

Print - Heineken Slovensko

FILM: BRATISLAVA TOURIST BOARD

MARKETERS: TV JOJ

 

Mediálni partneri súťaže: 

Pretlak

StartitUp

Shutterstock

 

 

 

 

 

01 - Modified: 2023-02-28 14:01:07 - Feat.: 0 - Title: Young Lions 2023: V Cannes si uvedomíš, že reklama je jedným z najlepších jobov na svete 02 - Modified: 2023-02-28 07:15:34 - Feat.: 0 - Title: Young Lions 2023: Porovnajte si svoje ego a súťaživosť na medzinárodnom poli, odporúča Ondro Mikuš zo Slovak Telekom 03 - Modified: 2023-02-28 07:16:11 - Feat.: 0 - Title: Z Cannes budete ťažiť ešte dlho, my sme si aj vďaka Young Lions založili Kreatívnu Dvojicu 04 - Modified: 2023-02-28 07:17:26 - Feat.: 0 - Title: Young Lions 2023: Ak vyhráte, zviditeľníte sa pred brandžou a LinkedIn vám bude horieť 05 - Modified: 2023-02-28 07:16:43 - Feat.: 0 - Title: Roman Roj: Možnosť zažiť Cannes Lions je pre mňa hodnotnejšia cena ako Zlatý klinec
01 - Modified: 2024-03-11 08:25:25 - Feat.: - Title: Ak ide o násilie, nemôžeme mlčať 02 - Modified: 2023-09-06 16:05:11 - Feat.: - Title: Vôbec som nerátal s tým, že debata okolo vizuálu pre DPOH bude taká divoká. Na podobnú vlnu odporu voči reklame si nespomínam 03 - Modified: 2023-08-01 09:13:46 - Feat.: - Title: Ani brand, ani performance. Jedno bez druhého jednoducho nefunguje, hovorí Alexander Smik 04 - Modified: 2023-07-18 16:08:12 - Feat.: - Title: Na Young Lions som videl peak brandže, tvrdí Róbert Slimák 05 - Modified: 2023-07-18 15:05:23 - Feat.: - Title: Hranice marketingu sa prekračujú každou novou kampaňou, hovorí Tomáš Ščipák
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
22. november 2024 06:38