Milan nachádza po svojom byte zvláštne diery. Čo ich spôsobuje? Touto záhadou začína nový CSR spot Kauflandu.
Kampaň je súčasťou dlhodobejšieho konceptu, v ktorom značka ďakuje svojim zákazníkom, že sa správajú zodpovedne. Najnovšie sa Kaufland zameral na tému trvalej udržateľnosti.
Zákazníkov chváli za to, že namiesto mikroténových vreciek nakupujú do vlastných vreciek či eko sieťok, a tiež ich vyzýva, aby si na nákup nosili aj svoju vlastnú tašku.
„Snahe odľahčiť životné prostredie od plastového znečistenia venujeme v Kauflande dlhodobo mimoriadnu pozornosť. Prijali sme viacero opatrení, vrátane stratégie REset Plastic alebo rozšírenia našej ponuky opakovane použiteľných obalov, vďaka ktorým dokážeme predchádzať vzniku zbytočného odpadu, a tým pomáhame budovať udržateľnejšiu budúcnosť.“
Hlavnou postavou je opäť dobrosrdečný zákazník Milan, ktorý je divákom už známy z predchádzajúcej komunikácie. Prvýkrát sa tu však objaví postava jeho dcérky. Je svojrázna a šibalská, ale robí to s dobrým úmyslom: ako príslušníčka mladej generácie je ekologicky uvedomelá.
Kampaň už štandardne pripravila agentúra THIS IS LOCCO. Produkciu mal na starosti Protos Productions s režisérom Jonášom Karáskom.
„Ekológia je téma, pri ktorej sa divák často stretne s negatívnymi emóciami, prípadne sa značky zameriavajú samy na seba a chvália sa svojimi aktivitami. Tomu sme sa v novej kampani snažili vyhnúť: pozornosť obracia Kaufland na bežných ľudí a stavia pri tom na odľahčenú atmosféru. O humor sa postarala najmä mladá herečka, ktorá dokázala jedným pohľadom prinútiť zákazníkov, aby si to s mikroténovými vreckami rozmysleli,“ hovorí Michal Roháček, copywriter z THIS IS LOCCO.
Súčasťou kampane je aj kľúčový vizuál, instore rádio a social komunikácia.
Pre TikTok vznikol krátky skeč, v ktorom diváci uvidia, ako to dopadne, keď si na nákup nevezmú vlastnú tašku. Úlohu si v ňom strihla aj prísna predavačka, ktorá sa už predtým objavila v artiklových spotoch s detektívom.
Kaufland pobavil zákazníkov aj meme obrázkom, ktorý ponúka iný pohľad na to, čo znamená trvalá udržateľnosť.
Vizitka kampane:
Klient: Kaufland Slovensko (Janka Klvačová, Lenka Valachovičová, Barbora Šmidová)
Agentúra: THIS IS LOCCO
Creative Director: Juraj Kováč
Art Director: Juraj Sapara, Ivka Danišková
Copywriter: Michal Roháček, Sandra Conortová
Account Manager: Diana Hromeková, Michal Ružica
Strategy Director: Juraj Kováč
Produkcia: Protos Productions
Réžia: Jonáš Karásek