Medzinárodná spoločnosť KANTAR monitoruje výdavky do reklamy v televízii, rádiu, na internete (len display reklama), v novinách, časopisoch, outdoore, instore a kine. Výdavky sú v cenníkových cenách.
Top zadávatelia do reklamy na slovenskom trhu za rok 2022 sú z radov super/hyper marketov, stávkového biznisu, telekomunikácií, internetového obchodu a bánk.
Jednoducho, sme milovníci jedla. Nakupovanie potravín vedie. V čele rebríčka sú totiž Lidl, Kaufland, Coop Jednota a Billa. Desiati zadávatelia investujú do reklamy takmer štvrtinu celkových výdavkov do reklamy za rok 2022.
1. Lidl (+7%)
2. Kaufland (+15 %)
3. Tipos (+8%)
4. Coop Jednota
5. Slovak Telekom
6. Orange
7. Billa
8. Alza
9. O2
10. Slovenská sporiteľňa
Celkové výdavky do reklamy v roku 2022 boli 3,7 mld. eur, čo predstavuje nárast o 14,4 %.
Pohyb podľa mediatypov:
Televízia: +13,8 %
Rádio: -11 %
Tlač: + 7,4 %
Internet: + 75 %
Outdoor/indoor: +18 %
Kino: +183 %
Vianočné reklamy
Televízia: prvé vianočné reklamy boli 31.10. na značky Heureka, Alza
Rádio: prvá vianočná reklama bola 26.9. na Milénium Šípoš
Internet: prvú vianočnú reklamu sme zachytili 26.9. na Domoss
Black Friday
Približne 88 % výdavkov do reklamy s motívom Black Friday išlo do sektorov:
1. Textil
2. Elektronika
3. Internetové obchodné domy