Keď uvážime pravý účel toaliet a v konečnom dôsledku kanalizácie, človek by si mohol povedať, že nič horšie, než bežné spláchnutie im už nemôžeme spraviť. Opak je však pravdou.
Navonok to znie ako nevinné prehrešky – občas vlhčená utierka do záchoda, trochu oleja z panvice do drezu. Drobnosti, ktoré predsa nikomu neublížia. A práve takéto uvažovanie poškodzuje kanalizačný systém.
Bratislavská vodárenská spoločnosť už dlhodobo bojuje s vážnym problémom – ľudia si neuvedomujú, že kanalizácia nie je smetisko. Ocitajú sa v nej potom aj veci, ktoré tam nepatria a upchávajú potrubia, poškodzujú filtračné zariadenia a znečisťujú životné prostredie.
S riešením problému prišla agentúra JANDL, ktorá pre Bratislavskú vodárenskú spoločnosť pripravila edukačnú kampaň s netradičným hrdinom. Sympatická animovaná postavička „pána Kanála“ sa v sérii animovaných videí prihovára divákovi a učí ho, ako správne zaobchádzať s rôznymi druhmi odpadu, ktoré v domácnostiach často končia v dreze alebo záchode. Ako každý hrdina, aj tento má svojho úhlavného nepriateľa. Určite by vás prekvapilo, kto ním je.
Kampaň sa však neobmedzuje iba na online prostredie. Pre najmladšiu cieľovú skupinu vznikla tiež zábavná brožúra, ktorá deti hravým spôsobom učí, čo všetko nepatrí do kanalizácie.
Veríme, že kampaň agentúry JANDL presvedčí verejnosť, aby kanalizáciu prestala vnímať ako smetisko a že sa tak podarí ochrániť vodný ekosystém pred zbytočným znečisťovaním.
P.S.: Ak ste hádali, že úhlavným nepriateľom kanalizácie sú vlhčené utierky, hádali ste správne. To najhoršie, čo môžete kanalizácii spraviť, je splachovať do záchoda vlhčené utierky.
Vizitka:
Klient: Bratislavská vodárenská spoločnosť
Agentúra: JANDL
Creative Director: Alexandru Strimbeanu
Copywriter: Viliam Šedivý
Art Director: Lukáš Fecko
Marketing Strategist: Jakub Kováč
Account Manager: Tomáš Čermák
Media Manager: Kristián Ondriš
Production: Kimono production
Animators: CUBEtoCUBE