„Moji milí Slováci, dokončite načaté a dôjdete ďalej, ako sa vám kedy snívalo," hovorí v najnovšej vianočnej kampani Slovenskej sporiteľne Julo Satinský.
Už dvadsať rokov tu s nami nie je, no jeho láskavý humor zostal živý. Aj preto sa ho Slovenská sporiteľňa rozhodla pomocou umelej inteligencie oživiť a priniesť jeho pozitívny pohľad.
O tom, ako kampaň vznikala sme sa rozprávali s riaditeľkou Brand HUB-u Slovenskej sporiteľne Dášou Juríkovou a creative directorom agentúry Zaraguza Ondrejom Kořínkom.
Ondrej: Prvýkrát v slovenskej reklame bol pomocou umelej inteligencie vytvorený hlas známej osobnosti. Je to naozaj veľká vec, doteraz žiadna umelá inteligencia totiž nevedela po slovensky. Vo svete už podobných kampaní vzniklo viac, jednou z prvých bolo rekonštruovanie hlasu amerického prezidenta Johna F. Kennedyho, ktorý mohol povedať príhovor zo dňa, kedy ho zastrelili.
My sme na to išli podobne, hľadali sme osobnosť, ktorá má na Slovensku čo povedať a zároveň sme chceli sprostredkovať myšlienky, ktoré ešte neboli nahraté.
Zostáva vám 89% na dočítanie.