V kategórii Out home sa na shortlist dostala práca agentúry Slovák & Friends Citylight s flexibilnými pracovnými hodinami. Klientom je Lidl a agentúra pre nich vytvorila kreatívny citylight.
Striedali sa na ňom tri 24-hodinové videá, ktoré sledovali pracovné plány rôznych zamestnancov. Ak bol zamestnanec práve mimo svojej pracovnej doby, citylight zostal prázdny.
Agentúra Slovák & Friends získala druhý shortlist za prácu Hodina deťom s jedným rodičom pre Nadáciu pre deti Slovensko. A to v kategórii Motion craft.
Shortlist, tentokrát v kategórii Industry craft si na svoje konto pripísala aj agentúra EFFE. Porotu Golden Drum zaujal vizuál pre remeselný pivovar Kaltenecker Tak vyzerá chuť, ktorý zobrazuje pivné špeciály pod hľadáčikom mikroskopu. Takto chceli kreatívci vizualizovať chuť.
V kategórii Industry Craft bodovala aj ďalšia práca zo Slovenska. Agentúra TRIAD vytvorila pre VÚB banku unikátny font z včelieho vosku. „Najprv sme roztopili včelí vosk a vytvarovali z neho postavičky. Potom sme použili teplo ako metaforu zmeny klímy na roztavenie písmen. Jedinečné znaky sme previedli do plne funkčného digitálneho písma so známym slovenským typografom. Spolu s fontom sme spustili fontraising – jedinečný fond na pomoc včelám a vytváranie lúk bez pesticídov," vysvetľuje TRIAD.
Už na Zlatom klinci sa šepkalo, že Nehera for Ukraine Special love operation od agentúry JANDL bude mať ambície bojovať aj na európskom poli. Porota Golden Drum aktivite, ktorá prebehla cez online zoznamku Tinder udelila shortlist v kategórii Digital, mobile, technology. Práve prostredníctvom Tindru zdieľali informácie z vojny na Ukrajine a šírili ich do Ruska.
V dvoch kategóriách Digital Craft a Content, Influencer marketing zaujala práca THIS IS LOCCO pre Tatrabanku - Nemíňaj, investuj do seba s Bejby Blue. Reklamná kampaň vyzýva mladých, aby sa prestali zadlžovať, bezhlavo míňať a nepodľahli kultúre materializmu. Ak si chcú raz dovoliť všetky skvelé veci, tak najskôr musia investovať do seba.