Nový recept, nový tvar a nový obal pri zachovaní vysokej kvality. Po 25 rokoch mení čokoláda Milka kľúčové produktové vlastnosti a niektoré prvky značky. Samotná čokoláda bude mať novú, ešte jemnejšiu receptúru, obal prejde redesignom a zmení sa tiež marketingová komunikácia.
Modernizovaná globálna marketingová kampaň s interným názvom „Renovation“ bude na slovenskom trhu zaradená do vysielania od septembra do konca októbra. Kampaň s neobvyklou mechanikou a fázovaním zahrnie TV, OOH, digital, social, in-store, PR i influencer relations streamy.
Čokolády Milka v novom
Čokoláda Milka predstavuje v novej kampani upravenú receptúru, ktorá je senzoricky jemnejšia ako predtým. Podiel kakaa v čokoláde sa zvýši na 33 percent, čo prispieva k čokoládovejšej chuti a výraznejšej aróme. Mení sa tiež tvar čokoládovej tabuľky. Zaoblí sa a zvýši sa jej profil, čo má pozitívny dopad na pôžitok z konzumácie.
Dizajn obalu produktu sa modernizuje, avšak zachováva sa ikonická fialová farba a biele logá čokolády Milka. Logo na obale bude po novom umiestnené v strede a názov „Milka“ bude na prednej strane viac dominovať. Modernizáciou prejdú aj symboly značky – kravička Lila a alpské pohorie.
Prísľub kvality spotrebiteľom zdôrazňuje na prednej strane informácia „100 % alpského mlieka“ a tiež logo projektu „Cocoa Life“, čím výrobca čokolády Milka prehlasuje, že kakao zabezpečuje v súlade s princípmi udržateľného poľnohospodárstva. „Kvalita, udržateľnosť a výrazná viditeľnosť majú zaujať spotrebiteľa,“ uviedla Viktória Uzsáková manažérka marketingu čokolády Milka.
Novú čokoládu Milka nemôžete prehliadnuť
Zmeny podčiarkuje výrazná globálna komunikačná kampaň, ktorá je na Slovensku rozdelená na tri fázy. Počas dvojtýždňovej teaser fázy boli na 90 citylightoch formátu CLV v centre Bratislavy a Košíc umiestnené reklamy s motívom čokolády bez loga a názvu. Na obrazovke sa nachádzalo tvrdenie, že ide o čokoládu jemnejšiu než Milka.
„Cieľom bolo získať pozornosť spotrebiteľov a vzbudiť zvedavosť po novej čokoláde,“ uviedla Uzsáková. Doplnená bola tiež o sponzorované príspevky na sociálnych médiách.
S reveal fázou spúšťa čokoláda Milka dvojmesačnú 360-stupňovú podporu. „V druhej fáze vysvetľujeme záhadu s tým, že iba nová Milka je ešte o kus jemnejšia,“ dodala.
V rámci OOH reklamy sa do motívov kampane „Renovation“ prefarbí električka, ktorá bude jazdiť centrom Bratislavy a tiež autobusová zastávka Aupark v Košiciach. V televízii budú zaradené dvadsať sekundové reklamné spoty, kratšie verzie budú umiestnené na sociálnych médiách.
V OOH reklame sa k CLV citylightom pripoja billboardy a bigboardy. Kampaň bude podporená samplingom v obchodných reťazcoch. V tretej fáze sa predstaví nové kľúčové posolstvo marketingovej kampane: „Milka. Jemnejšia než kedykoľvek predtým“ a aktivity budú pokračovať.
Ďalšie komunikačné aktivity
Na sociálnych sieťach bol v rámci upútavky na neznámu čokoládu vytvorený profil „Jemnejšia než Milka,“ ktorý pomohol s naštartovaním propagácie na sieťach Facebook a Instagram. Do kampane sa zapájajú dvaja slovenskí influenceri, Matej Slažanský a Marek Fašing.
Realizácia kampane Milka Renovation
O regionálnu (NCE) i lokálnu (CZ/SK) adaptáciu sa postarala agentúra Ogilvy One. Public relations zastrešila komunikačná agentúra DIVINO. Digitálnu komunikáciu a reklamu v televízii pokrýva agentúra Publicis.
Promo na sociálnych sieťach a nákup mediálneho priestoru má na starosti agentúra Wavemaker, správu sociálnych sietí agentúra DFMG. In-store komunikáciu zabezpečuje agentúra PPM Factum a influencer marketing agentúra Peppermint.