Láska na prvý pohľad: pozná ju každý vidiaci. Zažíva ju na dennej báze - v prítomnosti svojej životnej lásky, pri úsmeve vlastného dieťaťa, pri šantení s domácim miláčikom či pri návšteve prírodných divov. Práve túto myšlienku využila košická agentúra Promiseo na to, aby poukázala na odlišné vnímanie sveta nevidiacimi a slabozrakými. Ústrednou myšlienkou kampane, ktorú pretavila aj do video spotu, sa tak stal slogan: Lásku na prvý pohľad vnímajú nevidiaci a slabozrakí dotykom, sluchom či nádychom.
V spote sa zobrazujú rôzne formy lásky na prvý pohľad. K dobrej veci prispeli aj tri známe osobnosti:
Pri kampani sa agentúra zamerala nielen na tradičné sociálne siete ako Facebook a Instagram, ale historicky prvýkrát aj na platformu TikTok. Využíva ju na šírenie osvety o tom, ako nevidiaci a slabozrakí vykonávajú každodenné aktivity ako je identifikácia farby šiat či varenie čaju. Aktéri, ktorí sami trpia zrakovým postihnutím, zároveň odpovedajú na otázky ako napr. “Čo vidíš, keď sa ti v noci sníva” či “Ako vieš, či je deň alebo noc”.
Jedinečnosť obsahu priniesli TikTok profilu Biela pastelka vyše 2 194 000 prehratí, 140 000 reakcií a 8000 sledovateľov, a to len za 3 týždne. Toto video ukazuje, ako si nevidiaci vedia uvariť čaj:
@biela.pastelka Ďakujeme za vašu podporu a reakcie 💙 #slovensko #bielapastelka #slovenskytiktok #čaj #fyp ♬ As It Was - Harry Styles
Zvyšovanie povedomia o živote nevidiacich a slabozrakých je podľa Elišky Fričovskej, PR manažérky ÚNSS kľúčové: “Pre nás je spolupráca s agentúrou Promiseo veľkým prínosom, pretože vnímame posun nielen v tom najdôležitejšom, a tým je výnos zbierky. Pozorujeme zvýšený záujem dobrovoľníkov, lepšie povedomie o poslaní zbierky i chuť zapojiť sa do Bielej pastelky. Každý rok posúva kreatívny tím pomyselnú laťku vyššie a vyššie, a my sme vždy plní očakávania, čím nás prekvapia.”
Napriek tomu, že hlavný zbierkový deň sa uskutoční 23. septembra, kampaň poukazuje aj na možnosť podporiť nevidiacich a slabozrakých pomocou darcovských SMS či online daru, uzatvára agentúra Promiseo tlačovú správu.