Prieskumná spoločnosti NMS Market Research Slovakia poskytla Stratégiám výsledky online prieskumu na tému Preferencie Slovákov pri pití piva. Prieskum realizovala na reprezentatívnej vzorke 1010 respondentov v období 8.-12. júl 2022.
Závery prieskumu:
Pivo pijú častejšie muži v porovnaní so ženami. Medzi tými, ktorí ho pijú pravidelne, sa v porovnaní s priemerom častejšie vyskytujú vysokoškolsky vzdelaní a ľudia s vyšším príjmom domácnosti. Zaujímavé je, že medzi najmladšími respondentami z generácie Z je najviac tých, ktorí pivo vôbec nepijú.
Kým klasické pivo generácia Z príliš neobľubuje, ochutené pivá a radlery pije väčšina z nich. Naopak, najstarší baby boomeri tomuto trendu prepadli najmenej.
Pivá z remeselných pivovarov sú skôr mužskou parketou - pijú ich dve tretiny mužov. Takmer polovica žien naopak tvrdí, že ich nepije vôbec. Tieto pivá oslovujú predovšetkým vekovú skupinu od 25 - 34 rokov, ktorá v porovnaní s priemerom populácie častejšie tvrdí, že ich pije pravidelne.
Len necelá štvrtina pivárov si myslí, že vo väčšine pohostinstiev na Slovensku vedia výborne načapovať pivo. Väčšia časť pivárov - konkrétne takmer polovica z nich, sa skôr prikláňa k názoru, že to vedia len v niektorých prevádzkach.
Napriek tomu sa pivári na úroveň čapovania v slovenských pohostinstvách nesťažujú. Väčšina z nich je s úrovňou čapovania spokojná. Svoju nespokojnosť vyjadrilo len 11 % pivárok, 27 % sa nevedeki vyjadriť.