Prieskumná spoločnosti NMS Market Research Slovakia poskytla Stratégiám výsledky online prieskumu na tému Využívanie streamovacích služieb. Prieskum realizovala na reprezentatívnej vzorke 1010 respondentov v období 8.-12. júl 2022.
Závery prieskumu:
Využívanie streamovacích služieb je výrazne ovplyvnené vekom respondentov. V priemere každý druhý z generácie Z a mladších mileniálov (18 - 34 rokov) využíva minimálne jednu streamovaciu službu.
„Voľbou číslo jeden u všetkých generácii je Netflix. Mladšie generácie ho využívajú o niečo častejšie v porovnaní so staršími. Rozdiely nastávajú vo voľbe druhej obľúbenej platfomy. Mladšie generácie vo veku od 18 do 42 rokov si po Netflixe častejšie naladia HBO Max, staršie generácie vo veku 43 až 57 rokov volia skôr Voyo,“ približuje Denisa Lakatošová, Marketing & Communication Manager NMS Market Research Slovakia.
Mladšie generácie - predovšetkým generácia Z (18-26 rokov) a mladší mileniáli (27 - 34 rokov) sú v porovnaní s priemerom populácie častejšie toho názoru, že streamovacie služby časom môžu úplne nahradiť klasickú TV. Častejšie tento názor zastávajú aj ľudia s VŠ a z Bratislavského kraja.
Predovšetkým najmladší respondenti z generácie Z na streamovacích službách viac oceňujú lepší výber seriálov a TV shows. Oproti priemeru si častejšie pochvaľujú, že na streamovacích službách sa dostanú k programu skôr, ako je v TV a že ho môžu pozerať v pôvodnom znení. Častejšie je pre nih typické aj tvrdenie, že tieto služby využívajú, lebo klasická TV ich jednoducho nebaví.