StoryEditor

Prieskum: Využívanie streamovacích služieb na Slovensku. Číslom jeden je Netflix

15.08.2022, 11:47
Autor:
rmrm

Mladí ľudia si myslia, že streamovacie služby môžu postupne úplne nahradiť klasickú televíziu.

Prieskumná spoločnosti NMS Market Research Slovakia poskytla Stratégiám výsledky online prieskumu na tému Využívanie streamovacích služieb. Prieskum realizovala na reprezentatívnej vzorke 1010 respondentov v období 8.-12. júl 2022.

image

Disney predstihol v počte predplatiteľov streamovacích služieb Netflix

Závery prieskumu:

Využívanie streamovacích služieb je výrazne ovplyvnené vekom respondentov. V priemere každý druhý z generácie Z a mladších mileniálov (18 - 34 rokov) využíva minimálne jednu streamovaciu službu.

image

NMS Market Research Slovakia: Využívanie streamovacích služieb na Slovensku

„Voľbou číslo jeden u všetkých generácii je Netflix. Mladšie generácie ho využívajú o niečo častejšie v porovnaní so staršími. Rozdiely nastávajú vo voľbe druhej obľúbenej platfomy. Mladšie generácie vo veku od 18 do 42 rokov si po Netflixe častejšie naladia HBO Max, staršie generácie vo veku 43 až 57 rokov volia skôr Voyo,“ približuje Denisa Lakatošová, Marketing & Communication Manager NMS Market Research Slovakia.

image

NMS Market Research Slovakia: Využívanie streamovacích služieb na Slovensku

image

NMS Market Research Slovakia: Využívanie streamovacích služieb na Slovensku

Mladšie generácie - predovšetkým generácia Z (18-26 rokov) a mladší mileniáli (27 - 34 rokov) sú v porovnaní s priemerom populácie častejšie toho názoru, že streamovacie služby časom môžu úplne nahradiť klasickú TV. Častejšie tento názor zastávajú aj ľudia s VŠ a z Bratislavského kraja.

image

NMS Market Research Slovakia: Využívanie streamovacích služieb na Slovensku

Predovšetkým najmladší respondenti z generácie Z na streamovacích službách viac oceňujú lepší výber seriálov a TV shows. Oproti priemeru si častejšie pochvaľujú, že na streamovacích službách sa dostanú k programu skôr, ako je v TV a že ho môžu pozerať v pôvodnom znení. Častejšie je pre nih typické aj tvrdenie, že tieto služby využívajú, lebo klasická TV ich jednoducho nebaví.

image

NMS Market Research Slovakia: Využívanie streamovacích služieb na Slovensku

image

NMS Market Research Slovakia: Využívanie streamovacích služieb na Slovensku

image

NMS Market Research Slovakia: Využívanie streamovacích služieb na Slovensku

01 - Modified: 2024-09-18 14:50:39 - Feat.: - Title: Televízna jeseň 2024: Ktoré programy vstupujú do boja o diváka a čo očakávajú zadávatelia? 02 - Modified: 2023-08-24 08:14:14 - Feat.: - Title: Prieskum: Dve tretiny vydavateľov sa pripravujú na obdobie bez cookies v roku 2023 03 - Modified: 2023-06-07 06:40:41 - Feat.: - Title: Prieskum o kráse: Do módy sa vracia prirodzenosť 04 - Modified: 2023-05-31 10:23:43 - Feat.: - Title: Pre tri štvrtiny Slovákov je pri online nakupovaní dôležitá rýchlosť doručenia 05 - Modified: 2023-05-03 05:49:11 - Feat.: - Title: Šéfka JOJ play: Stream a televízia sa vedia pekne dopĺňať. Funguje tam presne ten istý obsah
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
22. november 2024 05:23