Juraj Kováč ako prezident Art Direcor´s clubu, ktorý združuje slovenských kreatívnych ľudí pôsobiacich prevažne v reklame, pre Stratégie hovorí o tohtoročnom Zlatom klinci. Organizátori urobili viaceré zmeny v kategóriách, novinkou je napríklad kategória Udržateľný rozvoj. Aj v tomto roku budú o prihlásených prácach rozhodovať dve poroty a vieme aj to, kto bude ich predsedami.
Na aký Zlatý klinec sa môžeme tešiť tento rok?
Koncept Zlatého klinca navrhla v tomto roku agentúra Zaraguza. Vychádza z idey, ktorá nám ako organizátorom bola sympatická. Je to vlastne „back to the roots“ – ako kreatívci sa radi hráme, vymýšľame. Preto je koncept hry prirodzený. Zároveň sme videli potenciál rozvíjať tému či už v komunikácii, ale aj na samotnom evente.
Urobili ste aj zmeny v kategóriách.
Menili sme pár vecí, ktoré nám ako ADC, ktorého úlohou je nastavenie kategórií, prišli neaktuálne, Veľmi ľahkým refreshom prešli Poster a Print, ktoré sme spojili v kategórii Vizuál, ďalej sme pod Other digital solutions vsunuli Rich media a Banners. Najväčšia diskusia sa udiala v kategórii Duch doby. Cítili sme, že ju potrebujeme zmeniť, len sme nevedeli ako - či ju úplne zrušíme alebo jej dáme nové podkategórie. Spočiatku sme ju chceli viac rozšíriť, dať prihlasovateľom väčšiu voľnosť a vypustiť podkategórie. Ale napokon sme sa inšpirovali Cannes Lio...
Zostáva vám 85% na dočítanie.