Spoločnosti Teads a Havas Media Group predstavili výsledky spoločnej výskumnej štúdie „Project Trinity" realizovanú medzi internetovými užívateľmi a čitateľmi. Štúdia sa zamerala na zistenie súvislosti medzi atraktivitou obsahu a pozornosťou, ktorá je venovaná online reklame.
- Čitatelia venujú reklame väčšiu pozornosť, ak ich zaujme obsah, v ktorom je reklama umiestnená. Takéto články generujú takmer šesťkrát viac pozornosti ako stránky podkategórií a o 1,6-krát viac pozornosti ako hlavné stránky webov.
- Reklamy umiestnené uprostred obrazovky mobilných zariadení získali o 25 percent viac pozornosti, ako reklamy na bočných stranách obrazovky.
- Reklamný neporiadok, teda veľké množstvo reklám na stránke, výrazne oslabuje pozornosť. Štúdia uvádza príklad stránok venovaných športu, ktoré zobrazovali dvojnásobné množstvo reklám na obrazovke, avšak v porovnaní so spravodajskými stránkami generovali iba polovičnú pozornosť na jednu reklamu.
- 20 %-ný podiel medzi reklamami a obsahom zvyšuje pozornosť používateľov a, naopak, znižuje vnímanie reklamného šumu. Z toho vyplýva, že zobrazenie jednej väčšej reklamy, oproti väčšiemu počtu menších, je efektívnejšie pre upútanie pozornosti čitateľov.
- Najväčšie zapojenie čitateľov do obsahu, podľa ich času stráveného na obrazovke, generujú spravodajské, vedecké a športové weby.
- Spravodajstvo je najúspešnejšou kategóriou z hľadiska času stráveného sledovaním reklám a to naprieč pohlaviami a vekovými skupinami. Podľa štúdie to potvrdzuje schopnosť značiek podporovať kvalitnú žurnalistiku a nadväzovať zmysluplné spojenie so spotrebiteľmi, prostredníctvom svojich mediálnych investícií.
O prieskume: Štúdia využila údaje zo sledovania pohybu očí a správania, ktoré spoločnosť Lumen Research pasívne zbierala od roku 2018 od viac ako 2 000 online panelistov v USA a Veľkej Británii.