Report, ktorý prináša Emplifi (data platforma, ktorá zbiera dáta zo 100 krajín a od vyše 2500 klientov), ukazuje, ako sa vyvíjajú jednotlivé segmenty na Facebooku a Instagrame.
My sme sa v reporte zamerali na automobilový segment. Pozreli sme sa na to, ako sa darí jednotlivým značkám na sociálnych médiách a ktoré formáty fungujú v tomto segmente najlepšie.
V druhom kvartáli roka 2022 sa zvýšil počet followerov automobiliek na Instagrame o 1 %, čo je v súlade s celkovým svetovým trendom. Spomedzi všetkých segmentov automobilový segment je na 8. mieste, čo sa týka počtu interakcií s Facebookovou stránkou. Takto sú na tom ostatné segmenty:
O niečo lepšie je na tom tento segment na Instagrame, kde zastáva 4. miesto v počte interakcií.
Zaujímavé je sledovať, ako sa vyvíjajú interakcie s príspevkami na Instagrame a Facebooku (report ponúka median, skúmal pritom vyše 6 000 facebookových príspekov a 2 500 instagramových príspevkov). Zatiaľ čo interakcia s Facebook príspevkami je pomerne stála, interakcie s Instagram príspevkami klesajú, a to najmä v období približne od marca do mája 2022.
Mierne iná situácia nastáva v súvislosti so stále podrobne sledovanou metrikou – post engagement. Tá na Instagrame začala v danom období mierne stúpať, zatiaľčo na Facebooku vykazuje relatívne stálu krivku počas celého roka 2022 (report ponúka median, skúmal pritom vyše 1 300 facebookových príspevkov a takmer 800 instagramových príspevkov).
Čo sa týka veľkosti publika, počet followerov na Instagrame je nižší ako na Facebooku. Rozsah aktivít (počet postov) je pritom približne rovnaký. Najväčšie zastúpenie na Facebooku a Instagrame majú príspevky so statickým vizuálom (image post). Prekvapivo živé videá na Facebooku nie sú v tomto segmente výrazne využívané. Paradoxne však prinášajú najvyššiu organickú výkonnosť v porovnaní s ostatnými formátmi (obrázok, video, status, link).
Na Instagrame má najlepšiu výkonnosť carousel, ktorý ale rovnako osciluje okolo 2 – 3 miesta, čo sa týka počtu príspevkov, v ktorých sa carousel využíva. Nie je teda najvyužívanejším formátom. Video má najmenšiu organickú výkonnosť (report skúmal vyše 4000 Instagram profilov).
Najvyššiu mieru interakcií má na Facebooku celosvetovo Mercedes-Benz. Ten vykazuje takmer 5 miliónov interakcií pri 461 príspevkoch. Rovnako na prvom mieste sa drží Mercedes-Benz na Instagrame, kde vykazuje vyše 35 miliónov interakcií na približne rovnakom počte príspevkov (447).
Pozrite si najúspešnejšie príspevky z auto-moto segmentu celosvetovo na Facebooku. Patria medzi ne príspevky od Bugatti, FOX and Lenso Wheels.
Tieto príspevky boli najúspešnejšie na Instagrame, kde sa Hyundai Worldwide podarilo dosiahnuť takmer 700 000 interakcií na jeden príspevok.
Čo sa týka platených príspevkov, môžeme povedať, že auto-moto segment približne kopíruje trend ostatných segmentov (ak porovnáváme CPC, CTR). Ak však porovnáme investované peniaze do platených príspevkov, auto-moto segment sa začne od statných mierne líšiť. Jeho výdavky do platených príspevkov sú vyššie.
O prieskume: Dáta boli zbierané v období od 1. apríla – 30 júna 2022. Celý report z jednotlivých segmentov si môžete pozrieť webe data platformy Emplifi.