Agentúra Slovakia Travel, ktorej úlohou je podpora a propagácia cestovného ruchu, má nového šéfa marketingu. Je ním Roman Matulík, ktorý sem prichádza z agentúry EFFE Bratislava a Praha, kde pracoval ako Executive Director. V pozícii vymenil Miriam Benčíkovú – Kušnírovú, ktorá sa stala poradkyňou generálneho riaditeľa SLOVAKIA TRAVEL Václava Miku pre strategické smerovanie, kampane a projekty.
Roman Matulík – pracoval od roku 2016 pre agentúru EFFECTIVITY POWERED BY PUBLICIS (v súčasnosti EFFE Bratislava/Praha). Predtým bol krátky čas šéfom marketingu Slovenskej Sporiteľne, ale aj Account Directorom v agentúre Mayer/McCann Erickson. Venoval sa medzinárodným kampaniam pre Tchibo - non food a káva a riadil nový strategický koncept pre Kaufland Česká republika – Chytrá domácnost. "Roman dostal na starosť rozbeh českej pobočky EFFE Praha a po úspešnom naštartovaní našej Pražskej agentúry sa túžil vrátiť na Slovensko. Jeho medzinárodné skúsenosti s klientmi Tchibo, Kaufland a International Effectivity výborne fitli práve pre Slovakia Travel. Prajem mu všetko len to najlepšie a ďakujem za 10 rokov, ktoré s nami budoval jednu z najefektívnejších agentúr na Slovensku," hovorí Daniel Abrahám, šéf International EFFE.
Jeho cieľom na poste marketingového riaditeľa Slovakia Travel je nadviazať na doterajšiu komunikáciu a zvýšiť povedomie o Slovensku ako o značke. Chce sa preto zamerať najmä na incomingový cestovný ruch a podporiť ho modernými marketingovými nástrojmi. „Slovensko dlhodobo nebolo komunikované v zahraničí, stratili sme tak šancu, aby sme sa dostali do rozhodovacieho koša dovolenkára. Potrebujeme znovu naštartovať Relevant Set, pretože okolité krajiny majú v tomto značný náskok a výhodu,“ povedal Roman Matulík. „V súčasnej kampani chceme ukázať nielen krásy a bohatstvo našej krajiny, no i výhodu, že na Slovensku je všetko blízko - tým sa odlišujeme o ostatných.“
Miriam Benčíková – Kušnírová stála pri stratégii komunikácie Slovakia Travel hneď po jej vzniku, čo bolo v apríli minulého roka. V oblasti reklamy a marketingu pôsobí viac ako dvadsať rokov. Jednou z najvýznamnejších pozícií bola pozícia šéfky marketingu spoločnosti Eurotel (dnes Slovak Telekom). Je tiež prezidentkou Rady pre reklamu.Organizácia Slovakia Travel vznikla minulý rok na jar, jej šéfom je Václav Mika. Úlohou agentúry je propagovať Slovensko doma a v zahraničí.
Slovakia Travel spustila svoju prvú taktickú kampaň pod vedením Miriam Benčíkovej-Kušnírovej krátko po svojom vzniku. Jej ústredným motívom bola otázka „Videli ste, že...“, ktorá mala inšpirovať Slovákov tráviť dovolenku na Slovensku. Následne, v zimnej call-to-action kampani „Dovolenka na Slovensku má veľa plusov“ predstavovala Slovensko na českom, poľskom a maďarskom trhu, tiež na TV stanici Eurosport ako ideálnu krajinu z pohľadu bezpečnosti, dopravnej dostupnosti a najmä komplexnosti zážitkov. Na ňu nadväzovala imidžová kampaň s ambasádorkou Slovakia Travel Petrou Vlhovou.
Slovakia Travel vo svojej informačnej kampani počas pandemického obdobia tiež pravidelne informovala zahraničných turistov o podmienkach vstupu na Slovensko a opatreniach, ktoré sa postupne uvoľňovali.
Aktuálna kampaň „So close to you“ sa opäť zameriava na budovanie znalosti značky Slovenska v oblasti cestovného ruchu, pozýva objavovať krásy Slovenska, ktoré sú tak blízko a predsa sú nepoznané, o niektorých z nich nevedia ani mnohí Slováci.