Reklamný festival Cannes Lions každoročne prináša odborníkom z komunikácie nielen prehliadku najlepších reklám na svete, ale najmä množstvo inšpirácie a noviniek. Pre Stratégie o najdôležitejších z nich hovoril Alexander Smik z agentúry applepie, ako zástupca Klubu reklamných agentúr. V rozhovore sa dozvieme aj to, aké presahy bude mať festival v Cannes na tohtoročnom Zlatom klinci a čo môžete na najprestížnejšej súťaži kreativity na Slovensku - Zlatý klinec, očakávať.
Ako reprezentant KRAS ste navštívili najväčší festival kreativity v Cannes. Aký bol tento rok?
V prvom rade musím povedať, že sa po troch rokoch onlinu opäť konal „naživo“, a v tom bolo aj cítiť jeho energiu. Tohtoročná idea This is your moment. Make history. V rámci filozofioe festivalu, One moment can Change everything mi bola blízka s ohladom na úspech našich Young Lions. Intenzívne som vnímal všadeprítomnú prezentáciu Cannskych prác, ktoré zásadne ovplyvnili komunikáciu. Rovnako bolo cítiť, že počas covidu sa začalo dariť istým typom biznisu, čo sa odzrkadlilo aj tento rok v účasti v Cannes – bol tam napríklad výrazný Netflix či CNN. A všimol som si, že tento rok bol Cannes bez čínskej účasti, čo bolo tiež iné ako minulé roky.
Cannes každý rok prináša dôležité témy, dlhoročne sú to témy sustainability napríklad. Na ktoré sa snažil upozorniť tento rok?
Samozrejme, udržateľnosť bola asi najvizibilnejšou témou číslo jedna aj v tomto roku. To, čo som ja vnímal ako zaujímavé bola napríklad téma generácie Z. Značky ako Spotify sa venovali tejto cieľovej skupine,...
Zostáva vám 85% na dočítanie.