Rebríček TOP Advertising Agencies Slovakia (TAAS) je periodickým ukazovateľom ekonomickej výkonnosti agentúr, ktoré pôsobia výhradne v oblasti reklamy a marketingovej komunikácie v Slovenskej republike. Zároveň je jediným transparentným a relevantným rebríčkom na našom trhu, ktorý je zostavený na základe Gross Income. Aj to je dôvod, prečo je TAAS podmienkou pri zapojení sa do rebríčka Agentúra roka, ktorú každý rok vyhlasujú Stratégie.
Agentúry, ktoré prejavia záujem a zúčastnia sa dotazovania, sú zoradené podľa výšky ich Gross Income, ktorý je jediný celosvetovo uznávaný porovnávací parameter ekonomickej výkonnosti reklamných agentúr. Rebríček vypracováva nezávislý poradca, ktorým je audítorská spoločnosť BDO, garantom je Klub reklamných agentúr Slovenska.
Agentúra, ktorá sa rozhodne zaradiť do rebríčka TAAS a sprístupní svoje ekonomické ukazovatele získa silný marketingový nástroj vo vzťahu k zadávateľom, akým určite parameter ekonomickej stability je. Rozšírením o nové agentúry bude rebríček ešte dôslednejšie mapovať celkovú situáciu v oblasti ekonomickej výkonnosti reklamných agentúr na Slovensku. Ako sme už spomenuli, účasť v TAAS je aj bodovaným kritériom pre zaradenie do súťaže Agentúra roka a pre nečlenské agentúry KRAS je spoplatená sumou 1000 eur bez DPH.
Ako sa zúčastniť rebríčka TAAS?
V prípade záujmu sa rebríčka TAAS zúčastniť, je potrebné do 8. augusta 2022 poskytnúť údaje a vyplniť Formulár GROSS INCOME a doručiť spolu s ním povinné prílohy - Výpis z Obchodného registra z www.orsr.sk a Výkaz ziskov a strát.
Schvaľovacie zasadnutie agentúr účastných v rebríčku sa bude konať 25. augusta 2022.
Ako sa zostavuje TAAS?
Agentúry, ktoré sa rozhodnú zaradiť do TAAS 2021 vyplnia cez personalizovaný prístup elektronicky tzv. Formulár a pripoja Výpis z obchodného registra SR a Výkaz ziskov a strát, obe sú verejnými listinami. Všetky podklady preberá priamo nezávislý poradca, ktorým je audítorská spoločnosť BDO.
Nezávislý poradca zostaví anonymný grafikon odchýlok jednotlivých sledovaných účtovných parametrov a predloží ho kontrolnej komisii, ktorá bude pozostávať z vyžrebovaných zástupcov agentúr, ktoré sa rebríčka účastnia.
Kontrolná komisia na základe podkladov predložených nezávislým poradcom určí tie subjekty (bez toho aby poznala ich mená, resp. obchodné názvy), ktoré nezávislý poradca bude ďalej dotazovať a prípadne od nich žiadať doplňujúce vysvetlenia k nahláseným údajom.
Po tomto procese nezávislý poradca zostaví predbežný rebríček, grafikon odchýlok a komentár z komunikácie s agentúrami. Kontrolná komisia v odôvodnených prípadoch môže dotknutej agentúre, ktorá relevantne nezdôvodnila nezrovnalosti v niektorej položke, navrhnúť zníženie tejto položky na úroveň benchmarku ročníka. V prípade, že agentúra nebude s takýmto návrhom súhlasiť, Kontrolná komisia navrhne dotknutú agentúru nezaradiť do rebríčka.
Konečnú verziu rebríčka schvaľuje tzv. Schvaľovacie zasadnutie, ktoré je zložené zo všetkých zúčastnených agentúr a bude sa konať vo štvrtok 25. augusta 2022.
Agentúra roka je prestížne ocenenie, ktoré každý rok koncom roka vyhlasujú Stratégie. Prioritou je vyhlásiť rebríček najúspešnejších slovenských reklamných agentúr.
Agentúry, ktoré sa umiestnia v rebríčku, boli počas roka nielen najúspešnejšie na vybraných domácich a zahraničných súťažiach efektivity a kreativity, ale odkryli aj svoje karty a zapojili sa do rebríčka TAAS (Top Advertising Agencies Slovakia), ktorý je ukazovateľom ekonomickej výkonnosti agentúr.
Stratégie vyhlasujú najúspešnejšiu Agentúru roka vždy koncom kalendárneho roka.