Cannesky festival kreativity vždy svojím účastníkom pripomenie, že ani zďaleka nie je spoločnosť tam, kde by mala byť v 21. storočí. Každý rok zasadá porota, aby vybrala práce, ktoré poukazujú na stále nevyriešené problémy, ktoré ako ľudstvo niekedy z nevysvetliteľných príčin máme. Téma nerovnosti žien, sociálnych nepomerov, rasovej a rodovej nadradenosti – je len zlomok z toho, čo každý rok na canneskom pódiu odznieva z úst vplyvných osobností. Ani tento rok nebol iný. Vybrali sme pre vás ukážky prác, ktoré vás chytia za srdce. Azda jednou z najsilnejšou prác je práca Toxic influence pre Dove, ktorou otvárame náš výber.
Názov: Toxic influence
Agentúra: Ogilvy, London
Klient: Dove/Unilever
Dove vo svojom krátkom videu pozve mamu s dcérou, aby sa spoločne pozreli na to, čo dcéry scrollujú na sociálnych médiách každý deň. Počas scrollovania uvidia aj svoju matku, ktorá im rozpráva o ženskej kráse tak, ako by to nikde neurobila. Napríklad vyzýva svoju dcéru, aby ešte viac schudla, pretože ak chce byť krásna, musí byť ešte chudšia... Zvyšok si pozrite vo videu.
Opäť canneska téma spracovaná tak, ako ju má porota rada. Z festivalu si práca odniesla zlato a bronz.
Názov: The Bookcase for Tolerance
Agentúra: MediaMonks
Klient: ANNE FRANK HOUSE
Anna Frank múzeum je múzuem v Amsterdame, ktoré je venované príbehu židovky Anny Frankovej, ktorá sa vďaka svojmu denníku stala slávnou, hoci si prešla tragickou smrťou v rukách nacistov. Avšak môžeme vidieť, že nenávisť medzi mladými pretrváva aj v 21. storočí, a za uplynulé roky sme mali možnosť vidieť ju viac než dosť. Agentúra MediaMonks si odniesla bronzové leva v kategórii Digital Craft za aplikáciu s rozšírenou realitou, ktorá umožňuje mladým zažiť násilie a netoleranciu v podstate naživo. Napríklad vďaka appke môžu vstúpiť do spálne ženy menom Dalit, ktorá zažívala anti semitizmus každý deň, alebo stretnúť Mees, transdžender osobu, Kuei, mladú černošku, ktorá rovnako trpí pre svoju farbu pleti. A tiež samozrejme Annu Frankovú, ktorej skrýša sa nachádzala za poličkou s knihami.
Názov: DOJACODE
Agentúra: ACTIVE THEORY Los Angeles
Klient: GIRLS WHO CODE
Táto práca si okrem iného (zlata, strieba a bronzu) odniesla tiež striebro z kategórie Glass Lions, ktorá je často prehliadaná, avšak nemenej dôležitá. Porota v tejto kategórii prihliada na to, ako práce menia postoje spoločnosti k lepšiemu. DojaCode je práca, v ktorej si každá žena či dievča dokáže vytvoriť svoju vlastnú verziu songu. Cieľom bolo ukázať mladej generácii dievčat, ktorá sa obáva o svoju budúcnosť v technologickom priemysle, ako zábavné a jednoduché to môže byť. Aj takýmto spôsobom im chcú ukázať, že na to majú.
Názov: THE BLACK ELEVATION MAP
Agentúra: ALFREDO FILMS Toronto/VOCAL TYPE CO. Washington D.C.
Klient: BLACK & ABROAD
Cestovateľská spoločnosť Black & Abroad prišla s nápadom, ako ľuďom ukázať, čím prispela černošská komunita do spoločnosti. Vytvorili preto interaktívnu mapu pre cestovateľov, ktorá im ukázala miesta, v ktorých pôsobia černosi, ako napríklad vinárňa, ktorú vlastní Theodora Lee.