Marek Uličný si vybral v súťaži Young Lions 2022 kategóriu Digital. Spolu s Monikou Farkašovou vymýšľali prácu na zadanie od Asociácie mediálnych agentúr pre neziskovú organizáciu Mareena. Získali zlato, a preto sa Marek zúčastnil aj medzinárodného kola súťaže v Cannes. Tu súťažil s Katarínou Sopkovou. Akú prácu odprezentovali pred medzinárodnou porotou?
Akú tému ste mali v Cannes?
Marek: Zadanie bolo signifikantne prepojené s našou generáciou a témami, ktoré ňou rezonujú. Našou úlohou bolo poukázať na stereotypizáciu v spoločnosti a skrz pozitívnu motiváciu sa ju snažiť vykoreniť.
Čo ste vymysleli?
Marek: Rozhodli sme sa slovnému spojeniu komfortná zóna vrátiť jeho pravý význam. Neustále počujeme ako z nej máme vystúpiť akoby bol komfort niečo, čo si nezaslúži každý z nás. My sme sa naopak rozhodli ľudí do komfortnej zóny pozvať a byť súčasťou celosvetovej spoločnosti plnej chápavých, tolerantných a empatických ľudí.
Čo najviac oceňujete na tejto súťaži?
Marek: Najviac sa mi páči kontrast medzi časovým obmedzením a absolútnou kreatívnou voľnosťou.
Vráťme sa ešte k slovenskému kolu, kde ste mali zadanie od Asociácie mediálnych agentúr. Zadanie sa týkalo práce pre neziskovú organizáciu Mareena. Mali ste vytvoriť kampaň, ktorá potenciálnych záujemcov osloví a presvedčí o zmysle pravidelného darcovstva. ako spätne hodnotíte tento brief?
Marek: Brief a celý zámer bol nielen zaujímavý, ale aj prospešný, čo napomohlo k nájdeniu funkčného a efektívneho riešenia. A samozrejme sme sa snažili využiť ho čo najkreatívnejšie.
Bol to váš prvý nápad, ktorý ste zrealizovali?
Marek: Nebudem klamať, bola to jedna z prvých ideí. Samozrejme sme sa ju snažili čo najviac challengovat a prísť s niečím lepším, no zakaždým vyhrala vďaka svojej funkčnosti a aplikovatelnosti.
Čo podľa vás na nej ocenila porota najviac?
Marek: Bol to asi výber kanála v kombinácií s jednoduchosťou a efektivitou riešenia, ktoré sme ponúkli.
O súťaži Young Lions: Young Lions Slovakia je národným kolom prestížnej medzinárodnej súťaže Young Lions Competition pre mladých kreatívnych ľudí z oblasti marketingovej komunikácie, ktorá je štandardne súčasťou medzinárodného festivalu Cannes Lions. Víťazstvo v národnom kole súťaže slúži ako nominácia do medzinárodného kola. Organizátorom súťaže Young Lions Slovakia je spoločnosť Ad Awards Association, ktorá je reprezentantom prestížneho reklamného festivalu Cannes Lions na Slovensku, Klub reklamných agentúr Slovenska, ADC Slovakia a odborný mesačník Stratégie.
Partneri Young Lions 2022:
Organizátori otvorili v tomto roku pre záujemcov všetky kategórie, partnerom jednotlivých kategórií sú:
Media - ČSOB
Design – Klub reklamných agentúr Slovenska
Digital – Asociácia mediálnych agentúr
Film - Klub reklamných agentúr Slovenska
Marketers – Slovak Telekom
PR – Slovenská sporiteľňa
Print - Heineken Slovensko
Mediálny partner: Shutterstock