V lete to budú dva roky, čo Jozef Keresteš prebral vedenie mediálnej agentúry OMD Slovakia. O rok nato prišiel covid a neskôr vojna na Ukrajine. Ako ovplyvnili tieto udalosti nielen vývoj v agentúre, ale aj na trhu, hovorí pre Stratégie: „Určite je väčší tlak na efektivitu, aj keď ten tu bol, samozrejme, vždy. My aj klienti hľadáme riešenia, ako využiť rovnaký rozpočet a byť viac videní či dosiahnuť viac konverzií.“
Nedávno sme omylom uviedli k vášmu menu inú agentúru. Vraj sa vás pýtali, či odchádzate.
Nie, nikam neodchádzam (smiech).
Vedenie agentúry ste prebrali približne pred dvoma rokmi. Čím dnes prechádza agentúra po dvoch covidových rokoch a začiatku tohto vojnového?
Myslím si, že je to nastavenie agentúry. Jednotlivé tímy sme nastavili tak, aby reflektovali požiadavky klientov. Integrácia digitálu a contentu do komunikačných stratégií je viac ako aktuálna. Smerom k trhu je tu stále otázka vypredanosti televízií a v neposlednom rade aj riešenie cielenia bez cookies.
Ako ovplyvnili tieto udalosti vývoj v agentúre?
Nemyslím si, že posledné dva roky výrazne ovplyvnili interný vývoj, skôr vnímam, že sa mení prostredie, menia sa požiadavky na nás a my na ne musíme reagovať.
To znamená?
Musíme viac analyzovať, aby sme prichádzali s relevantnými riešeniami, ktoré berú do úvahy aktuálnu situáciu na trhu, nielen mediálnom, a, samozrejme, zmeny v spotrebiteľskom správaní.
Je tlak na efektivitu?
Určite je väčší tlak na efektivitu, aj keď ten tu bol, samozrejme, vždy. My aj klienti hľadáme riešenia, ako využiť rovnaký rozpočet a byť viac videní či dosiahnuť viac konverzií.
Chápem, že je tlak na efektivitu aj televízie, týka sa to aj spoluprác s vopred dohodnutými celoročnými commitmentmi?
Našou úlohou na konci každého roka je, aby sme dohodli pre klienta najlepšie podmienky na nasledujúci rok. Nie vždy je to len o cene GRP, musíme zvážiť viac faktorov, napríklad potenciál zásahu či riziko vypredanosti, a prísť s optimálnym riešením ušitým na mieru každého klienta. Nie vždy najnižšia cena za rating musí byť tá najlepšia možnosť.
Môžu sa preho...
Zostáva vám 85% na dočítanie.