Medzinárodná súťaž reklamy New York Festivals zverejnila shortlisty. Medzi stovkami zahraničných prác sú aj štyri slovenské agentúry, ktoré sa už 15. júla dozvedia, či im porota udelí ocenenie.
Agentúra dotcom advertising získala shortlist v kategórii Branded Content/Entertainment s prácou pre Slovnaft Let´s play, v ktorej pre propagáciu chemickej školy vytvorila agentúra identickú školu v Minecrafte.
Až štyri shortlsty získala agentúra EFFE. Tej sa to podarilo s dvoma prácami pre Pivovar Kaltenecker a protivojnovými postrami od grafického dizajnéra Mykolu Kovalenka.
Mykola navrhol postre na podporu výstavy vojny na Ukrajine.
Pre pivovar Kaltenecker agentúra navrhla etikety, ktoré vychádzajú z kvapiek piva. Na tie si posvietili tvorcovia mikroskopom, až vznikla zaujímavá séria priam umeleckých obrazov. "Obrazy" sa dostali tak do galérie, ako aj na etiketu pív.
Shortlist v kategórii Film Craft získala agentúra MADE BY VACULIK za video pre Tatra banku Umenie je dar. Video natočila agentúra minulý rok, aby podporila myšlienku a čin Tatra banky, ktorá ako dar venovala Slovenskej galérii sériu umeleckých obrazov.
Dva shortlisty získala aj agentúra THIS IS LOCCO - tiež za prácu pre Tatra banku, ktoru rozvíja kampaň Bejby Blue a nabáda mladých, aby nemíňali len tak, ale investovali zmysluplne do seba.