Pepsi a Heinz, značky, ktoré sa stretli v tomto battli, dokázali vytvoriť pekný virál. A práce oboch značiek bude už budúci týždeň hodnotiť porota na najprestížnejšom festivale kreativity v Cannes.
Pepsi nás presviedča, že burger od Burger Kingu, chutí najlepšie s Pepsi. A aby bolo presvedčenie dokonalé, našla si svoje logo v logu Burger King. Áno, počujete správne. Logo v logu alebo #better with pepsi.
Čo by ste nakreslili, ak by vám niekto povedal, nakreslite kečup. Hrdinovia druhej kampane nakreslili každý síce svojsky, ale ikonickú fľaštičku od Heinz. Autori kampane na tomto spojení postavili kampaň, ktorú dotiahli do detailov a z nakreslených obrázkov dokonca vytvorili etikety na produkty kečupov Heinz, ktoré aj predávali.
A ako hodnotili v agentúre Wiktor Leo Burnett a v Stratégiách?
Pepsi "Better with Pepsi
vs.
Kraft Heinz Canada "Heinz Draw Ketchup"
Art Director Wiktor Leo Burnett |
Obe case studies sú zaujímavým príkladom awareness kampaní. Vtipné je, že to postavili tak trochu naruby a len ukázali, že už ich vlastne dobre poznáme. Všetci ich predsa berieme ako ikony v rámci ich segmentov. A keďže Pepsi je značka s imidžom “tí na druhom mieste”, u mňa víťazí za jej schopnosť premeniť nevýhodu na výhodu a aj za peknú art direction.
riaditeľ marketingu a eventov Mafra Slovakia |
Ivan Netík
I
|
Obdive reklamy sa stali virálnymi s obrovským dosahom. A obidve mali skvelý prínos pre firmy a značky. Za mňa ale vyhráva kečup. Skvelý nápad a ešte lepšie realizácia, ktorá sa pretavila do svetovej kampane. Z každého, kto tu fľašu nakreslil, sa stal vlastne kreatívec značky. Asi z 99,9 percent z nás svetoví maliari či návrhári nebudú. Každý ten obrázok fľaše kečupu je však jedinečný a vykresľuje vnímanie „obyčajného kečupu“ ako globálneho brandu. Ktorý máme jednoducho radi.