Aktuálna kampaň SLOVAKIA TRAVEL láka zahraničných, ale aj domácich turistov stráviť nejaký čas v priebehu leta na Slovensku a objaviť jeho plný potenciál. Kampaň od agentúry Istropolitana Ogilvy pobeží v mnohých jazykových mutáciách v rôznych krajinách Európy a, samozrejme, aj na Slovensku. Okrem známych turistických lokalít sa zameriava aj na skryté poklady Slovenska, ktoré ešte nie sú vystavené davom turistov a o niektorých z nich nevedia ani mnohí Slováci.
Tri cieľové skupiny, tri typy komunikácie
Kampaň rozpráva netradične v prvej osobe príbehy rôznych turistov, ktorí objavujú Slovensko a zároveň reprezentujú tri cieľové skupiny – potenciálnych návštevníkov zo širšieho zahraničia, z blízkeho okolia Slovenska a tiež domácich turistov. „Komunikácia pre širšie zahraničie zobrazuje najreprezentatívnejšie destinácie pre cudzincov, ktorí majú o Slovensku veľmi málo informácií. Česi, Poliaci a Maďari Slovensko väčšinou poznajú, navštívili ho a viacerí si ho zamilovali, preto im ponúkame dôvody na ďalšiu návštevu v podobe menej známych miest a atrakcií. Slovákov sa snažíme prekvapiť skrytými pokladmi Slovenska a motivovať ich dovolenkovať doma namiesto zahraničia,“ približuje Zuzana Pagurko Štrausová zo SLOVAKIA TRAVEL.
Nový claim: Tak blízko k zážitkom, tak blízko k vám
SLOVAKIA TRAVEL s novou kampaňou uvádza aj nový kampaňový claim: „Tak blízko k zážitkom, tak blízko k vám“, ktorým sa snaží ľuďom v zahraničí, ale aj u nás doma povedať, že Slovensko je atraktívna krajina, do ktorej nie je ďaleko odkiaľkoľvek z Európy, a ponúka nevšedné zážitky bez toho, aby museli podniknúť cestu do exotickej krajiny.
„Kampaň rozprávaná z pohľadu turistu, ktorý zážitky a krásu Slovenska pociťuje na vlastnej koži, nie je len „ukazovaním pekných miest“, typickým pre kategóriu destinačného marketingu. Rozhodli sme sa vystúpiť zo štandardnej komunikačnej schémy práve formálnym prvkom pohľadu POV, ktorý pomáha rozprávať zážitky turistu pozývajúceho ďalších zo svojej krajiny, aby Slovensko objavili a zažili to tiež,“ komentuje komunikáciu Peter Darovec, Creative Director agentúry Istropolitana Ogilvy.
Od Bratislavy až po Medzilaborce
Kampaň podľa agentúry zahŕňa 15 lokácií rovnomerne rozložených po celom Slovensku: ferata v Slovenskom raji, Súľovské skaly, ale tiež kultúrne dedičstvo v podobe Múzea Andyho Warhola na jednom alebo Galérie Nedbalka na druhom konci Slovenska. Atraktívne sú aj miesta pre wakeboarding (Liptovská Mara), rafting (Belá) či Syslia lúka na Muránskej planine.
Natáčanie bolo aj pre rozmanitosť lokácií náročné. Okrem samotného presúvania sa musel štáb bojovať aj s náročnosťou terénu, do ktorého bolo často nutné fyzicky vynášať techniku. Nakrúcalo sa štyri dni, veľakrát za asistencie horskej služby či iných sprievodcov.“ „Najťažšie to bolo na ferate v Slovenskom raji. Bez horských vodcov, ktorí nás zoznámili s terénom a ukázali nám čo a ako, by sme to nedokázali. Samozrejme, nikdy nie je možné vtesnať do jednej reklamy všetko, čo stojí za to vidieť, dôležité je však priniesť správnu emóciu a vyvolať záujem. Naším cieľom je vrátiť Slovensko na cestovateľskú mapu Európy,“ dodáva Zuzana Pagurko Štrausová zo SLOVAKIA TRAVEL.
SLOVAKIA TRAVEL lákala dovolenkárov na Slovensko aj v predchádzajúcich rokoch. V roku 2022 to bolo v spolupráci s agentúrou 4,0 a rok predtým kampaň pripravila agentúra MUW Saatchi & Saatchi.
Vizitka kampane:
Klient: SLOVAKIA TRAVEL – Miriam Benčíková, Zuzana Pagurko Štrausová
Agentúra: Istropolitana Ogilvy
Strategy Planner: Veronika Romsauerová, Juraj Plánovský
Creative Director: Peter Darovec
Art Director: Peter Hrevuš, Daniel Spišiak
Copywriter: Hugo Pauliny, Michal Belej
Account Director: Martin Toman
Account Manager: Katarína Juričková, Barbora Maťašeje
Produkcia: Hitchhiker Films
Režisér: Martin Marček