StoryEditor

Rozhovor: Autenticita komunikácie bude dôležitejšia ako kedykoľvek predtým

25.05.2022, 10:31

„Kľúčovými slovami tohto roka budú pravdepodobne neistota, strach z budúcnosti a nedôvera, ktoré si vyžiadajú fokus na hodnoty, prepájanie namiesto rozdeľovania a vzájomnú silnú podporu nielen v komunikácii,“ hovorí predsedníčka Asociácie PR Slovenskej republiky a Managing Director SKPR STRATEGIES Soňa Lexmanová o výzvach PR segmentu v tomto roku.

S: Po dvoch ťažkých pandemických rokoch čelíme ďalšej kríze, ktorú vyvolala vojna na Ukrajine. Aké kľúčové výzvy čaká v tomto kontexte PR segment v tomto roku?

Pôvodne sme očakávali, že rok 2022 bude rokom konsolidácie síl po dlhom pandemickom období. Vojna na Ukrajine a hospodárske výzvy však zamiešali karty väčšine firiem, ktoré tak stoja pred (staro)novými výzvami s presahom aj do internej a externej komunikácie. Kľúčovými slovami tohto roka budú pravdepodobne neistota, strach z budúcnosti a nedôvera, ktoré si vyžiadajú fokus na hodnoty, prepájanie namiesto rozdeľovania a vzájomnú silnú podporu nielen v komunikácii. Medzi kľúčové výzvy by som určite zaradila vyrovnanie sa s nepriaznivou situáciou na trhu práce, keď nielen naše odvetvie má problém s dostatkom kvalitných ľudí, a tiež prehlbujúcu sa nedôveru v tradičné médiá (offline aj online) a súvisiace superšírenie hoaxov.

S: Ako sa to dotkne komunikácie značiek?

V súčasnom prostredí dominancie fake news je autenticita značiek a komunikácie dôležitejšia ako kedykoľvek predtým a to si vyžaduje správne nastavenie vzťahov medzi agentúrou a klientom. Dobrá agentúra nemôže svojmu klientovi dovoliť neautentickú komunikáciu narúšajúcu integritu značky. A v neposlednom rade sa bude odvetvie, aspoň dúfam, vzďaľovať od „one size fit all“ riešení a komunikácie, ktorých stredobodom nie je človek.

S: Čo to znamená pre PR odvetvie do budúcnosti?

S určitosťou si trúfam povedať, že naše odvetvie bude ešte dynamickejšie a ešte digitálnejšie ako doteraz. Vždy platilo, že včera bolo neskoro, ale presunom do online prostredia to platí x-násobne. Zároveň nám to otvára oveľa väčšie možnosti pre dialóg – teda obojsmernú komunikáciu a personalizáciu komunikácie, čo sú jednoznačné benefity. Naša práca bude taktiež viac ako kedykoľvek predtým založená na dátach, bude sa ďalej digitalizovať v každom aspekte (aj keď verím, že človek bude v PR vždy zohrávať kľúčovú rolu) a okrem fyzického sveta budeme potrebovať čoraz viac komunikovať aj v metaverze....

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2023-06-27 07:32:01 - Feat.: - Title: Tendre sú slabo pripravené, majú nejednoznačné zadanie a je v nich príliš veľa agentúr, hovorí PR brandža 02 - Modified: 2023-06-08 10:54:33 - Feat.: - Title: Prezidentka Asociácie PR: Naša brandža potrebuje posilniť svoje vnímanie ako strategického konzultanta 03 - Modified: 2023-06-07 11:01:08 - Feat.: - Title: Problémy PR agentúr: Primerané odmeny, vysoká fluktuácia a mladí, ktorí sú občas ako trabant 04 - Modified: 2023-06-05 13:46:43 - Feat.: - Title: Experti PR agentúr: Verejnej diskusii vládnu fámy a klebety (anketa Stratégií) 05 - Modified: 2023-05-15 14:57:55 - Feat.: - Title: SKPR STRATEGIES: V PR brandži nepociťujeme zákulisné hry ani podrazy. Tešíme sa aj z úspechov konkurencie
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
22. november 2024 00:36