O srdcových chorobách a ich prevencii sa hovorí menej, než by bolo potrebné. A to aj napriek tomu, že nimi trpí na Slovensku až stotisíc pacientov. Rovnako neodškriepiteľnou informáciou je, že ľudia nedávajú pozor, ak im fakty jednoducho prednášate a sucho ich poučujete. Na základe týchto dvoch faktov vznikla nová kampaň od TRIAD Advertising pre klienta Novartis, ktorej úlohou bolo upozorniť práve na problém srdcového zlyhávania.
Kampaň Novartis – Srdcové zlyhávanie je postavená na odľahčení situácie zámenou. Pomocou paralely fyzickej príťažlivosti a jej prejavov nenásilne servíruje dôležité informácie o srdcovom zlyhávaní staršej i mladšej generácii. Práve nadhľad je kľúčom, vďaka ktorému je identifikácia prejavov srdcového zlyhávania jednoducho prijateľná a zapamätateľná.
„Pri vytváraní kampane sme zvolili netradičný prístup s cieľom poukázať na to, že aj ľudia „v rokoch“ si môžu naplno užívať život so všetkými radosťami, ktoré k nemu patria. Zaujať staršiu cieľovú skupinu v digitálnom priestore je možno náročnejšie, avšak vďaka chytľavému spotu to nie je nemožné. Cieľom kampane bolo touto formou zaujať aj mladšiu cieľovú skupinu, ktorá sa o blízkych so srdcovým zlyhávaním často stará. Šírenie osvety o prevencii srdcového zlyhávania a včasné rozpoznávanie symptómov je jednou z priorít spoločnosti,“ hovorí Richard Vukovič, Brand Manager zo spoločnosti Novartis.
Úsmevný online spot dopĺňa obľúbený influencer Fero Joke. Táto časť spolupráce sa odprezentuje v priebehu júna.
„Hlavným cieľom kampane, ktorá šíri povedomie o srdcovom zlyhávaní, bolo upozorniť na jeho symptómy u staršej cieľovej skupiny. My sme našli jednoduchú paralelu medzi symptómami srdcového zlyhávania a zamilovanosťou. Preto sme v kampani využili prekvapivého lámača sŕdc, ktorý spustil u našich dvoch predstaviteliek cieľovej skupiny všetky tieto príznaky a na konci spotu vyzýva na dôležitú prevenciu. Náš lámač sŕdc teda srdiečka tentokrát zachraňoval,“ uzatvára Adam Baška, Copywriter a Creative Director agentúry.
Vizitka kampane:
Klient: Novartis - Michaela Mertenová, Richard Vukovič
Chief Creative&Strategy Officer: Martin Woska
Creative Director: Adam Baška
Copywriter: Adam Baška, Vlado Kurek
Stratég: Michaela Martonová
Media Planner: Ján Papáč
Head of Art: Peter Baslík
Artdirector: Peter Baslík, Adam Majko, Tomáš Pospíchal
Fotograf: Tomáš Pospíchal
Account: Katarína Puškarová
Produkcia: Playground13
Executive Producer: Ďuro Darida
Director: Tomáš Řehořek
Kamera: Marek Moučka
Postprodukcia: Šimon Fortuna