Čo bolo impulzom na vznik cenníka sadzieb ADMA?
Jednou zo základných úloh asociácie je pomáhať vytvárať zdravé podnikateľské prostredie pre náš segment. Ak chceme, aby mali agentúry dobré podmienky na prácu a aby mali klienti dodanú potrebnú kvalitu servisu, je nutné v prvom kroku jednoznačne a transparentne komunikovať naše potreby a očakávania. Trh sa mení, ceny práce rastú a zároveň cítime veľký odlev talentov. Naopak, z budgetov, ako ich majú mnohí klienti dnes nastavené, sa táto situácia vôbec neodzrkadľuje. Budgety vyhradené na prácu agentúr sú naďalej v rovinách, ktoré boli akceptovateľné možno pred piatimi rokmi. Doba je iná a náklady spojené s našou prácou tiež, preto je nutné túto tému komunikovať a snažiť sa ceny priblížiť dnešnej realite trhu.
Ako vznikli vami navrhované sadzby v cenníku?
Oslovili sme členské agentúry s prosbou o uvedenie svojich cenníkových hodinových sadzieb na vybrané pracovné pozície. Následne sa urobil priemer hodinovej sadzby pre každú z uvedených pracovných pozícií.
Čo konkrétne tieto ceny garantujú zadávateľom?
Ako aj v cenníku uvádzame, uvedené sadzby reprezentujú priemerné hodinové sadzby členských agentúr ADMA. Zároveň však tento cenník žiadnu z členských agentúr nezaväzuje k tomu, aby svoju cenotvorbu stavala výlučne na základe tohto cenníka. ADMA združuje popredné digitálne agentúry, takže uvedené ceny garantujú zabezpečenie poskytovaných služieb v zodpovedajúcej kvalite.
Odzrkadľujú jednotlivé pracovné pozície v cenníku najdôležitejšie pracovné miesta v digitálnych agentúrach?
V ADMA máme členské agentúry s rôznym zameraním v rámci digitálneho marketingu. Cenník reprezentuje univerzálne pracovné pozície naprieč členskými agentúrami.
Aké sú vaše očakávania od zverejnenia cenníka priemerných hodinových sadzieb ADMA?
Ako som už spomínal v úvode, ak chceme akúkoľvek zmenu, je nutné začať o nej hovoriť. V prvom kroku očakávame minimálne otvorenie tejto témy a zároveň doručenie informácie zadávateľom o priemerných výškach hodinových sadzieb členských agentúr. Zároveň je to nástroj, ktorý môžu marketéri/ky využiť pri príprave zadaní, ako aj pri vyjednávaní s obstarávaním pri tvorbe budgetu potrebného pre agentúru.
Platia tieto sadzby aj pre freelancerov? Respektíve ľudí, ktorí spolupracujú s agentúrami na projektoch?
Využívanie cenníka je na zvážení každej agentúry. Rovnako to platí aj pri spolupráci s influencermi, ako ich naceňuje a predáva agentúra klientovi, je už na samotnej agentúre. Tento cenník môžeme však vnímať skôr ako cenník priemerných hodinových sadzieb interných služieb ADMA agentúr.