Podravka má na Slovensku kultový status. Najmladšie generácie si ju ale spájajú s kuchyňou svojich rodičov. Práve to sa spoločnosť rozhodla zmeniť a dôveru vložila do rúk digitálnej agentúry Hype.
Hype komunikáciu značky posunula tam, kde sa mladé publikum v súčasnsosti nachádza najčastejšie – na TikToku a Instagrame. „Mladá generácia nemá žiadne zábrany! Častokrát sa stravuje vonku, v meste, s kamarátmi a kuchyňu svojich babičiek nahrádza streetfoodom,“ hovorí Vojto Kósa, kreatívny riaditeľ Hype. „Nesnažili sme sa preto mladých pritiahnuť do kuchyne, namiesto toho sme sa rozhodli ísť za nimi, do ich prirodzeného prostredia. Chceli sme, aby sa Podravka stala súčasťou ich každodenného životného štýlu.“
Kľúčovým sa ukázal výber správnych influencerov. @expl0ited_, @andy.stech, @michaltotka a @foodtipskosice dokázali hlavné kampaňové posolstvo – s Podravkou si každé sústo vyladíš k svojmu štýlu – pretaviť do úspešného natívneho obsahu. „Pre influencerov sme vytvorili špeciálnu Podravku do vrecka, mini ochucovadlo, ktoré si mohli zobrať všade so sebou a kedykoľvek znovu doplniť,“ vysvetľuje Vojto Kosa „Či si už objednali kebab, burger alebo zmrzlinu, s Podravkou do vrecka si mohli chute jedla kedykoľvek vyladiť podľa vlastných predstáv.“
Moderný content sa dočkal pozitívnych ohlasov medzi cieľovým publikom. Najúspešnejší tiktokový post @andy.stech získal 55-tisíc lajkov a celkový počet zhliadnutí všetkých influencerských videí sa vyšplhal na 1,2 milióna. Komunikáciu doplnila vlastná kampaňová stránka a kampaňové videá. „Z našej strany išlo o inovatívny a pomerne odvážny projekt, s ktorým sme na vybraných komunikačných kanáloch dosiahli nadštandardné čísla,“ hovorí Elena Matušková zo spoločnosti Podravka. „Touto sviežou kampaňou sme splnili hlavný cieľ – osloviť a zaujať mladšiu generáciu (generácia Y a Z) a poukázať na skutočnosť, že dochucovanie nie je procesom výhradne spojeným s varením, ale že je spojené s jedlom ako takým. Ochucovať predsa môžeme čokoľvek, kdekoľvek a kedykoľvek.“