V súťaži, ktorá oceňuje najlepšie PR projekty z regiónu Európy, Afriky a Blízkeho východu, získali slovenské PR agentúry spolu osem shortlistov.
V kategórii Central Eastern Europe sa medzi finalistami ocitla s dvoma projektmi Seesame Communication Experts s projektom Simulátor autizmu pre SPOSA Bratislava a s Príbehom neviditeľného ochorenia – mnohopočetného myelómu pre Slovenskú myelómovú spoločnosť.
Cieľom projektu Autisti v práci je umožniť ľuďom s poruchami autistického spektra zapojiť sa do pracovného procesu a integrovať sa naspäť do spoločnosti. Agentúra Seesame, pre potreby projektu, vytvorila prvý simulátor autizmu vo virtuálnej realite, ktorý dokáže ľuďom priblížiť pocit stredne funkčného autistu. Aj vďaka nemu sa do dnešného dňa sa podarilo nájsť prácu už 17 z 30 autistov zapojených do projektu Autisti v práci.
Cieľom kampane Príbeh neviditeľného ochorenia je z dlhodobého hľadiska zlepšiť šance skoršej diagnostiky mnohopočetného myelómu - druhého najčastejšieho nádoru krvi. V krátkodobom horizonte chcela agentúra upriamiť pozornosť ľudí na zriedkavé ochorenie, ktoré ročne zasiahne do života 300 Slovákom. Mnohopočetný myelóm patrí k nevyliečiteľným, no dobre liečiteľným nádorovým ochoreniam – základom úspechu liečby je však včasná diagnostika.
Rovnako v kategórii Central Eastern Europe sa na shortlist dostala aj komunikačná agentúra MCC PRofessionals s projektom Dobrý podnikateľ pre Metro Cash & Carry. Zadaním pre agentúru bolo pripraviť rozvíjateľnú komunikačnú stratégiu spoločenskej zodpovednosti, ktorá sa stane súčasťou korporátnej identity. Prostredníctvom zaujímavého a inšpiratívneho príbehu bratov Šarinovcov – Deaf Kebab – sa podarilo vyvolať diskusiu o podnikaní na Slovensku a vyzvať ďalších podnikateľov s podobným príbehom, aby sa prihlásili do projektu. Odborná porota zo sveta biznisu s presahom do CSR aktivít vybrala víťaza, ktorý získal nielen finančnú odmenu, ale najmä mediálny priestor, ktorý mu komunikačná agentúra MCC zabezpečila. Stal sa ním Štefan Földes - majiteľ pekárne F & K.
Tretím finalistom v tejto kategórii je SKPR Strategies s projektom Misia – osobnosti kuriérmi. V rámci projektu sa známe tváre z verejného, kultúrneho a spoločenského života vysadnú na bicykle a na jeden deň sa zmenia na kuriérov v žlto-čiernych uniformách. Projekt je ukážkou individuálneho dobrovoľníctva a filantropie na úrovniach verejného, kultúrneho, či firemného života. Počas 5 rokov jeho existencie na Slovensku sa do neho zapojilo vyše 200 osobností a vybicyklovaná čiastka dosiahla takmer 50 tisíc euro adresovaná 3 desiatkam detí.
V kategórii CSR sa medzi finalistami umiestnila agentúra PR Clinic, ktorá pomáhala s komunikáciou projektu O2 – Som nenormálne fér – jedna norma pre všetkých nemusí byť fér. Vlaňajší projekt Som neNORMAlne fér prepojil osvetovú kampaň spojenú s multižánrovou súťažou a podporou ambasádorov s ich individuálnymi príbehmi, v ktorých prezradili vlastný “boj s neférovým" prístupom. Projekt podporilo celkovo 24 ambasádorov zložených z osobností, za projektom stála Férová Nadácia O2, o.z. Equity, verejná ochrankyňa práv a 22 spoločností z komerčného a mediálneho prostredia. Podporu kampani vyjadril aj prezident SR Andrej Kiska. s projektom pre O2 – Som neNORMAlne fér – jedna norma pre všetkých nemusí byť vždy fér.
V kategórii Public Affairs opäť zaujala agentúra Seesame s projektom pre Slovenskú asociáciu poisťovní – Ruky preč od mojej poistky! Vláda v septembri 2016 zákonom schválila zavedenie 8 % odvodu z neživotného poistenia, ktoré je pre poisťovne, podľa Slovenskej asociácie poisťovní (SLASPO) likvidačné. Zároveň má dopad na ľudí, keďže poisťovne budú skôr či neskôr musieť zvýšiť ceny poistenia. SLASPO sa preto, v spolupráci s agentúrou Seesame, rozhodla odštartovať kampaň proti 8 % odvodu z neživotného poistenia. Jej cieľom bolo vysvetliť širokej verejnosti dopad navrhovaného opatrenia v praxi a zároveň získať jej nesúhlas s týmto zámerom vlády.
V kategórii Móda a krása sa medzi finalistami ocitla SKPR Strategies s projektom pre ALO Diamonds – ALO Svadba roka. Cieľom projektu bolo upevniť spojenie meno našej úspešnej tenistky Dominiky Cibulkovej a jej svadby so značkou ALO diamonds a podnietiť záujem slovenských médií o informácie o exkluzívnych šperkoch z portfólia tejto šperkárskej značky.
V rovnakej kategórii bodovala tiež PR agentúra Dynamic Relations 2000 s projektom Znovuzrodenie Indulony pre Saneca Pharmaceuticals. V rámci projektu potrebovala značka Indulona oživiť svoju tvár, naštartovať spolupráce s médiami, jasne zadefinovať svoje postavenie, výsledky, aktivity a vízie. Predstaviť ľudí, ktorí za značkou stoja, a ukázať najväčšiu pridanú hodnotu Indulony oproti konkurencii – farmaceutickú kvalitu výroby. Agentúre Dynamic sa to podarilo.
„Nielen, že sme dostali viac prihlášok z európskych krajín než doteraz, ale dokonca ich prišlo viac ako z regiónu Severnej Ameriky,” uviedol Paul Holmes, ktorý predsedal porote. „Čo je však zo všetkého najdôležitejšie je, že sme videli kvalitnejšie projekty, než kedykoľvek predtým. Viac kampaní, ktoré vychádzajú z výskumami podložených dát, viac veľkých kreatívnych ideí, viac integrovaného prístupu v riadení naprieč komunikačnými kanálmi a omnoho väčší dôraz na meranie výsledkov. Niet pochýb o tom, že PR odvetviu v regióne EMEA sa darí najlepšie v jeho histórii.“
Celkoví víťazi SABRE Awards EMEA 2017 budú vyhlásení 23.mája 2017 v Roundhouse v Londýne.