Slovenskú reklamu zasiahla smutná správa. Zomrel talentovaný človek, ktorý sa hýbal v digitálnom svete značiek - Lukáš Švaro.
"Náš syn Lukáš sa dňa 27.3.2017 rozhodol odísť z tohto sveta. Bohužiaľ, jeho rozhodnutie je pre nás, čo sme ho milovali, veľmi bolestivé, ale musíme ho akceptovať. Ďakujeme všetkým, ktorí to akceptujú. Prosím všetkých, čo ho mali radi, aby v dobrom na jeho milú a dobrosrdečnú dušu spomínali. Česť jeho pamiatke," objavilo sa včera na súkromnom Facebook profile Lukáša.
Lukáš pracoval v MADE BY VACULIK od roku 2013 na online stratégiách značiek ako Tatra banka či Tesco. Svoj talent využíval ale aj v Poštovej banke či v Pelicantravel.com a rešpektovaný bol aj v kolektíve odborníkov.
Svoj odkaz Lukášovi nechala šéfka agentúry MADE BY VACULIK Zuzana Ďurčeková:
"Náš Lukáš!
Neverím sama, čo musím napísať: poďakovanie Lukášovi. Premáham slzy a bolesť v srdci, aby som sa pokúsila vystihnúť, aký bol a prečo sme ho mali všetci radi. Ale musím. Takže!
Lukáš, ďakujem Ti za to, aký si bol múdry a inteligentný. Tvoj zdravý sedliacky rozum vždy valcoval frázovité, poučkové pseudomúdrosti, s ktorými sa tak často v našej branži stretávame.
Lukáš, ďakujem za tvoju ambicióznosť a chuť urobiť veľké veci. Síce si s tým znervózňoval veľa lenivcov, ale energia a chuť nebyť v šedom priemere nás poháňala všetkých.
Lukáš, ďakujem, že si vedel vždy vysvetliť “komplikované” a nezrozumiteľné digitálne veci úplne jednoducho. Nám obyčajným offlajnistom a nebál si sa, že preto stratíš punc jedinečnosti.
Lukáš, ďakujem, že si bol neúnavný pri hľadaní tých najlepších kreatívnych ideí, aj keď si oficiálne kreatívec nikdy nebol.
Lukáš, ďakujem, aký si bol veselý a vtipný. Nikdy nezabudnem na slzy smiechu, či už v rokovačke, alebo pri tvojej legendárnej slivovici.
A ďakujem, že sme mali šťastie zažiť tvoj “myjavský šarm”. Len škoda že tak krátko."
Lukáš je podpísaný pod viacerými kvalitnými prácami, pozrite si ukážky: Uvádzal Cider Strongbow na trh s Evelyn.
Rovnako so svojím tímom pripravoval študentkú kampaň pre Tatra banku s Menedžérisom:
A ak si spomínate na kampaň Najčerstvejšie Tesco, v ktorom reťazec odkryl v reklamách pravé potraviny, tak aj tu Lukáš prispel svojím talentom:
Blízkym vyjadrujeme úprimnú sústrasť. Slovenská reklama prišla o ďalší talent. Za krátke obdobie ide o druhého človeka, ktorý sa z reklamy rozhodol odísť. V roku 2015 tak urobil talentovaný ilustrátor Ivan Kasaj.
Česť ich pamiatke, Stratégie spomínajú.