Trojročná edukatívno-informačná kampaň „Zamiluj sa do repkového oleja“ je realizovaná pod záštitou EÚ, Poľskej republiky a spoločnosti Polskie Stowarzyszenie Producentow Oleju (PSPO). Jej cieľom je poukázať na výhody repkového oleja. „Chceme zvýšiť povedomie konzumentov povedomie o zdravotných benefitoch repkového oleja. Podporiť u slovenských konzumentov zmenu postojov k repkovému oleju ako takému, nie ku konkrétnemu producentovi či výrobku,“ upresňuje Simona Mištíková z Divino, ktorá kampaň na Slovensku zastrešuje spolu s mediálnou agentúrou Your Branding Idea.
Cieľovou skuipnou sú najmä ženy, ktoré sú vo všeobecnosti zodpovedné za nakupovanie, rovnako opinion lídri: lekári, nutriční experti atď. a tiež novinári a blogeri.
Kampaň zahŕňa aktivity v médiách, medzi inými advertoriálovú kampaň v ženských lifestylových magazínoch, propagáciu na internete, aktivity na sociálnych platformách, kulinárske alebo rodičovské stránky, vystúpenia v televíznom magazíne a kooperáciu s blogermi.
Pred začiatkom kampane prebehol prieskum medzi spotrebiteľmi a odborníkmi o vnímaní rastlinných olejov. Vyšlo z neho, že repkový olej nie je doceňovaný odborníkmi ani spotrebiteľmi. Po prvom roku kampane bola vykonaná druhá vlna štúdie*. Výsledky ukázali, že povedomie o výhodách repkového oleja pomaly rastie. V roku 2016, v porovnaní s rokom 2015, sa znalosť kvalít repkového oleja medzi respondentmi zvýšila o 2%, Slováci častejšie ako v predchádzajúcich obdobiach siahali pre tomto type oleja. Počet ľudí, ktorí vyhlasujú, že aspoň raz použili repkový olej vzrástla o 5% a až 12% respondentov tvrdí, že tento typ oleja používa aspoň raz týždenne. (*Štúdia GFK Poľsko bola realizovaná na vzorke 300 respondentov v júni 2016 metódou CAWI).
Kampaň Zamiluj sa do repkového oleja:
Doba trvania: 3 roky (2015 – 2018)
Rozpočet: 257 697, 76 eur na Slovensku
Financovane: Europskou uniou, Poľskou republikou a PSPO
Situácia na trhu olejov:
Lídrom na trhu je stále slnečnicový olej, nasleduje olivový a repkový olej.
Väčšina spotrebiteľov používa slnečnicový olej, avšak repkový olej sa používa častejšie, než v roku 2015.
Cena bola najdôležitejšou hnacou silou pri používaní repkového oleja.
Všeobecný imidž repkového oleja sa trochu zmenil, je široko dostupný, má dobrú cenu, je tradičný a univerzálny.
Slovenskí spotrebitelia repkového oleja nevedia, či používajú rafinovaný olej alebo za studena lisovaný.