Výdavky firiem na reklamu na Slovensku vyhodnocuje nezávislý monitoring prieskumnej spoločnosti Kantar TNS, ktorá investície do reklamy za rok 2016 odhaduje na úrovni takmer 1,36 mld eur. Tento monitoring výdavkov v televízii, tlači, rádiách outdoore a kinoreklame však vychádza z reklamných výdavkov v cenníkových cenách a teda nezohľadňuje žiadne bartre ani zľavy. Podľa odhadu Stratégií a mediálnych odborníkov sa reálne výdavky pohybujú na úrovni tretiny sumy, ktorú vykazuje spomínaný monitoring.
Ako vyplýva z monitoringu Kantar TNS zadávatelia, už tradične, najviac investovali do televízie - viac ako jednu miliardu eur s tým, že medziročne ide o rast na úrovni takmer 8 %). Medziročne najviac rástla kinoreklama.
Pre zaujímavosť, kategórií pivo za minulý rok dominuje Heineken Slovensko so značkou Zlatý Bažant, poisťovniam NN Životná poisťovňa a automobilovému sektoru dominuje Škoda Auto Slovensko. Viac o top zadávateľoch si prečítajte v galérii.